Most már csak az nem röhögi el magát – akár csak kínjában – a világ egyik legdrágább, de bizonyosan a legdrágább közösségi finanszírozott videojátékának nagyot mondásokkal bőven kiszínezett 2026-ra ígért megjelenésének újabb esetleges halasztásának hírén, akinek szemernyi humorérzéke sincs. Pedig pár hete még olyanokat mondott a Cloud Imperium Games túlzásairól még véletlenül sem hírhedt vezetője, Chris Roberts, hogy a jövő évre kitűzött Squadron 42 megjelenése reméli, hogy legalább akkora ünnepnap lesz, mint a GTA VI érkezte.
Hát, a Squadron 42-t még akkor fogja körülvenni akkora népünnepély, mint a 11 éve várva várt, a játékipart sanszosan megrengető popkulturális fenomén Grand Theft Auto VI-ot, ha az valamilyen csoda folytán tényleg megjelenik a 2026-os esztendőben. És egyre inkább úgy tűnik, hogy bődületes nagyot mondás és újabb giga kamuzgatások ellenére sem készül el a szupersztárokkal alaposan kibélelt (mint Gary Oldman, Mark Hamill, Gillian Anderson, Henry Cavill), irgalmatlan sok pénzből nevetségesen hosszú ideje fejlesztett, és nem mellesleg szimpla egyjátékos, történet-orientált, a még nálánál is több pénzből alakuló Star Citizen spin-off Squadron 42. Legalábbis Jared Huckaby, a stúdió egyik vezető fejlesztője mintha jó előre erre kezdené felkészíteni a játékban valamiért még mindig bízva bízó ultrarajongókat. Huckaby a legutóbbi Star Citizen Live alatt jelezte,
hogy a kétórásra tervezett október 11-ei CitizenCon Direct eseményen a Squadron 42 semmilyen formában nem lesz bemutatva. Hozzátette, hogy a csapat a 2026-os megjelenés hallatára „lehorgasztotta a fejét”, majd hamar hozzátette, hogy fogalma sincs, képesek-e tartani a jövő évi megjelenést. Ők biztosan minden meg fognak tenni érte, de jelenleg nem tud semmit sem megígérni.
Szuperbiztató egy olyan ember szájából hallani ezeket, akinél nem sokan látnak rá jobban a Squadron 42 fejlesztésének valódi állapotára és helyzetére. Pláne, hogy más kollégák a GTA VI-tal kezdték összevetni az egyébként is rétegjátékukat. Nagyobb összegben mernék fogadni egy újabb halasztásra, ami vicces, mert a játékot eredetileg 2014-re ígérték. Aztán 2020-ra. Meg is figyelhető egy séma: úgy tűnik, hogy a megvezethető rajongók pénzét alaposan szipolyozó stúdió hatévente ígérgeti a tényleges és halálbiztos megjelenést, ami ha valóban egy ismétlődő tendencia, akkor gyanús, hogy 2032-ben is pontosan erről és ilyen hangvételben fogok írni.
Nem én vagyok az egyedüli, aki hasonlókat gondol: a játék subredditjén záporoznak a Huckaby mondatai nyomán okkal csalódott játékosok, akik között olyan is akad, aki már teljesen biztos abban, hogy a jelenleg 5 hónapos kisgyermeke előbb tanul meg járni-beszélni, írni-olvasni, minthogy ő végre játszhasson a Squadron 42-vel. Nehéz ezzel vitatkozni – Huckaby azonban mégis megpróbált:
„Azt mondtam, hogy *Én* személy szerint nem tudom megmondani, hogy mit hoz a jövő, mert őszintén szólva, a videojátékok készítésének módját tekintve ez a felelős válasz, amit adhatok. Nem a mi játékaink, MINDEN videójáték. Szóval nem, *ÉN* nem TUDOM a jövőt, és ennyit mondtam, ez minden. ” És kérlek, ne téveszd össze a pragmatizmusomat a játék állapotának bármilyen kommentárjával. Csak nagyon-nagyon igyekszem olyan megfontoltan és világosan beszélni, amennyire csak tudok, szépítés és túlzások nélkül. Amit mondtam, azt a lehető legvilágosabban értettem: nem ülhetek itt, és nem mondhatom meg, mit hoz a jövő, mert a videojáték-fejlesztés egész történetében mégis ki volt erre valaha is képes? Ennyi az egész. Ha nem hinnék ebben a csapatban és a benne lévő emberekben, akkor nem lennék itt még mindig”.
Azt mondjuk tegyük hozzá, hogy 2026-ra a Star Citizen és a Squadron 42 közösség által összedobott költségvetése meghaladja majd a 900 millió (!!!!) dollárt, ami azért elég marasztaló tud lenni úgy, hogy értékelhető, másrészről egyáltalán játszható játék meg nem születik. Hát így állunk most… foly. köv. 2026-ban, aztán 2032-ben.