Megérkezett a Valorant új funkciója, amire 5 évet kellett várni

A Valorant 2020-ban mutatkozott be, így idén már az ötödik évfordulóját ünnepelhette. A játék fejlesztői már az első időszaktól kezdődően igyekeztek odafigyelni a felhasználói visszajelzésekre. Egyértelműen jobb a Riot kapcsolata a közösséggel, mint a CS2 vagy éppen a Fortnite fejlesztőinek, ám ez sem garantálja a teljes sikert. A Valorant már a kezdeti időszakban is erősen épített a kompetitív játékosokra, rengeteg hasznos funkcióval támogatták a profi, félprofi felhasználókat. Volt azonban egy olyan funkció, melyre bizony 5 évet kellett várni.

Legyen szó bármilyen online játékról, a visszajátszás, azaz a Replay kritikus funkció. Ez különösen igaz lehet olyan játékok esetében, mint a Valorant vagy éppen a CS2. Nem csak a legjobb pillanatoknál jöhetett volna jól ez a funkció, hanem a profi mérkőzések elemzéseinél is hasznosítani lehetett volna. A Valorant fejlesztői már évek óta ígérgették a Replay megérkezését, ám egészen mostanáig, 2025. szeptember 17-ig kellett várni a tényleges debütálásra.

Végre megérkezett a Valorant Replay funkciója

A Replay funkciót PC-re a játék 11.06-os frissítése hozta el. Ez régiótól függően szeptember 16-án vagy szeptember 17-én élesedett. Európában, így Magyarországon is az utóbbi dátumon aktivizálódott a funkció, egy szerda délelőtti frissítés keretein belül. A konzolos játékosok a 11.10-es frissítés keretein belül kapják meg a funkciót, erre azonban egészen novemberig kell várni.

Valorant Replay - Kezelőfelület
Valorant Replay – Kezelőfelület

A Replay keretein belül első körben az alábbi lehetőségekre érdemes készülni:

  • A meccset mind a 10 játékos szemszögéből vissza lehet majd nézni:
    • Lehet engedélyezni a társak, ellenfelek körvonalait
    • Arra is van lehetőség, hogy bizonyos képességeket kövessen a kamera, ilyen például Sova Recon Dartja
  • Külső nézetben is követhetőek az események, természetesen teljesen szabad kameramozgással
  • Lehetőség van gyorsításra, lassításra és természetesen szüneteltetésre is. Első körben .1x, .25x, .5x, 1x, 2x, 4x, 8x sebességekre érdemes készülni.
  • Egy adott körre is lehet ugrani, ha épp arra van szükség.
  • Szabadon lehet tekerni a teljes meccsben is, a játék pedig külön ikonokkal jelzi a legfontosabb pillanatokat (pl. ölések, halálok, ultimate használatok)
  • A minimap / HUD elrejtésére is lesz majd lehetőség
  • A combat report képernyőt is megnyithatják a játékosok bármikor a Replay nézése közben

Jól látható, hogy minden földi jóval megpakolta a Valorant fejlesztői gárdája a funkciót, ám érthetetlen, hogy miért nem képezte a játék részét már az első verzióktól kezdve.

Forrás: Valorant blog

Betöltés...
Keresés
Keresés