A Take-Two és a Rockstar nem sokat árul el a GTA 6-ról, szóval a rajongók kénytelenek magukat hype-olni hétről hétre.
Az biztos, hogy a Rockstar nem sieti el a GTA 6 megjelenését, amire persze megvan az oka. A Grand Theft Auto következő része a világ legjobban várt játéka, így nincs helye hibának a megjelenés kapcsán. Bár a játék várható 2026 tavaszán érkezik először csak konzolokra, a Take-Two és a Rockstar tudatosan nem épít erős marketinget (legalábbis egyelőre). Így azok, akik nagyon várják a játékot, kénytelenek magukat szórakoztató, képekkel, videókkal, teóriákkal és pletykákkal.
A rajongók csalódtak a marketingben
Manapság az iparágban bevett gyakorlat, hogy a videojátékok marketingjét a játék tényleges megjelenése előtti utolsó két hétre halasztják. Így gondolkodik a Take-Two is, aminek vezetője korábban már kijelentette: szerinte semmi értelme korábban elindítani a marketinget, elég lesz akkor, amikor a játék már közel van a megjelenéshez. Addig pedig a játékról mindent egy lakattal lezárt ládában őriznek, ami miatt persze sok rajongó mérges. Sokan bosszantónak és frusztrálónak tartják, hogy semmi újat nem tudnak meg az érkező játékról. Főleg azok, akik hozzászoktak, hogy egy-egy játék esetében évekig építik a hype-ot a kiadók.
A döntésnek persze pénzügyi oka is van. Egy kutatás ugyanis korábban kimutatta, hogy egy játék eladásainak 90%-a a megjelenés előtti időszak marketingjéből származik. Ennek az az oka, hogy ilyen világot élünk. Egy olyan világban, ahol óránként, sőt percenként új figyelemfelkeltő dologgal találkozunk, könnyen elfelejtjük, hogy miről szóltak a hírek hónapokkal ezelőtt. Szóval a Rockstar szándékosan nem jön ki friss tartalommal, inkább majd akkor, amikor már közel leszünk a megjelenéshez.
A rajongói GTA 6 hype
Szóval nem volt mit tenni, a rajongók saját kezükbe vették a dolgokat, ha kell, magukat hype-olják heti rendszerességgel, legyen az akár egy kép, egy pletyka vagy bármi a játék kapcsán, hogy fennmaradjon az érdeklődés. A The Gamer beszámolója szerint egy Denso95 nevű rajongó a Redditen létrehozta a Frame Friday nevű hagyományt. Az elmúlt 15 hónapban minden héten megoszt néhány képet a korábban kiadott előzetesekből, aztán beszélnek róla. A Frame Friday minden héten hype-olja a Reddit közösségét, beszélnek a játékról, spekulálnak, pletykálnak és elemzik a látottakat. Szóval maguk építik a hype-ot.
Frame Friday #67: Let’s discuss, analyze and speculate about scenes from the second trailer and website. [5 frames]
byu/Denso95 inGTA6
Volt olyan, aki hetente posztolt saját játékáról
Persze nem jellemző, hogy egy fejlesztő vagy kiadó manapság heti rendszerességgel tolja a marketinget (kivéve talán az indie fejlesztőket), van azért erre is példa. Masahiro Sakurai például, a Nintendo Miiverse közösségi média platformján 2014 októberétől 2015 augusztusáig hetente tett közzé egy-egy képet a Super Smash Bros. Wii U és 3DS játékból. Hihetetlenül hangzik, de Sakurai, a Nintendo és a Bandai Namco valóban megpróbált minden screenshotba beletenni egy kis spoilert, egy éven keresztül. Ez egy igazán egyedülálló eset, amit valószínűleg még a Nintendo sem fog megismételni. Szóval dicséret Denso95-nek, hogy megpróbálja életben tartani a hype-vonatot. És érdekes lesz látni, hogy a sok spekuláció mennyire fog beigazolódni.