Néhány játék, ami az évek alatt kapott még egy esélyt, és szerencsére élni is tudott vele. Utált valamiből igazi klasszikusok lettek.
A videojátékok története természetesen tele van hatalmas sikersztorikkal és persze óriási bukásokkal is. A legszebb történetek persze azok, amikor egy játék úgy tűnik, bukásra van ítélve, aztán valahogy feléled hamvaiból és új életre kel. Nem egy olyan játék létezik, amit a rajongók egyenesen gyűlöltek, amikor megjelent, az évek alatt aztán a cím olyan sok változáson ment keresztül, hogy végül igen élvezetes játék lett belőle. Ezek közül van néhány olyan, ami aztán klasszikussá is vált egy-egy műfajon belül, a kezdeti utálat ellenére. Az, hogy egy játék megjelenésekor kudarcra van ítélve, nem jelenti azt, hogy később nem lehet sikeres vagy kult-játék. Az alábbi 3 játékot a megjelenéskor eleinte utálták, de bizonyítja, hogy a katasztrófa és a klasszikus közötti határ vékonyabb, mint gondolnánk.
No Man’s Sky
Ma a No Man’s Sky az egyik legnagyobb sikertörténet, de ez nem volt mindig így. A Hello Games ma a címet eredetileg egy végtelen méretű kalandként hirdette, amiben a játékosok egyedül vagy multiplayer módban felfedezhetnek bolygókat, lényeket és rejtélyeket egy végtelen, folyamatosan generált univerzumban. Ez azonban egyáltalán nem így nézett ki a megjelenés napján. Hiányoztak ígért funkciók, mint a multiplayer, a nem volt fejlődés vagy változatosság, szóval a rajongók és a kritikusok nagyon lehúzták.
Ahelyett azonban, hogy elfogadta volna a kritikát és feladta volna a játékot, a Hello Games folytatta a No Man’s Sky fejlesztését. Most, kilenc évvel később, a játék igazi klasszikussá vált a műfajon belül, köszönhetően az évekig tartó ingyenes frissítéseknek, amik nagyjából mindent hozzáadtak, amit ígértek, sőt még többet is. A bázis- és hajóépítés, a valódi multiplayer mód, a VR-támogatás, a kiterjedt történetek és a számtalan funkció megfordította a katasztrófát. A No Man’s Sky a visszatérés tökéletes példája. Nemcsak talpra állt, hanem virágzik. Bár a megjelenésekor keményen bírálták, ma a sci-fi és az űrjátékok egyik legnépszerűbb címe.
Vampire: The Masquerade – Bloodlines
Ha a No Man’s Sky a fejlesztő kitartásáról szól, akkor a Vampire: The Masquerade – Bloodlines a rajongók hitéről és a cím megmentéséről. Papíron minden adott volt a sikerhez. Az RPG a játékosokat egy sötét, vámpírok által uralt, nyers világba repítette, hangulatos környezetet, választásalapú történetet és mélyreható testreszabási lehetőségeket kínálva. Sajnos a megjelenése katasztrofális volt, a fejlesztő Troika Games mindent elrontott, amit lehetett. A hibák és a teljesítményproblémák tönkretették azt, ami egy nagyszerű cím lehetett volna. Ezt tovább nehezítette az első játéktól való jelentős eltérés, valamint a Half-Life 2, ami ugyanabban az évben jelent meg, ugyanazzal a motorral, sokkal jobb állapotban.
A rajongók azonban nem engedték el. Fáradhatatlanul dolgoztak, modokat és nem hivatalos javításokat adtak ki, hogy a játékot játszhatóvá tegyék, illetve kibővítsék. A rajongói bázis erőfeszítéseinek köszönhetően a Vampire: The Masquerade – Bloodlines az egyik legkedveltebb RPG lett a világon. Hogy a folytatásnak is hasonló lesz-e a hatása, az még a jövő zenéje, de ez a cím két évtizeddel később is megőrizte lelkes közösségét.
Super Mario Sunshine
A Super Mario Sunshine még 2002-ben jelent meg, amikor elképzelhetetlen feladatot kellett megoldania: felül kellett múlnia elődje, a Super Mario 64 elképesztő sikerét. A hype persze hatalmas volt, a játékosok izgalmas folytatást vártak, és nagyon nagyok voltak az elvárások. Ma már tudjuk, hogy a rajongók ennek ellenére egy kísérleti játékot kaptak, ami nagyon eltért elődjétől. A helyszín a trópusi Isle Delfino szigete lett, bevezetve a F.L.U.D.D. víztartályt, ami nagy változás volt.
A reakciók vegyesek voltak. A kreativitást és az új mechanikát dicsérték, de egyesek nem örültek a F.L.U.D.D. rendszernek és kritizálták az irányítást. A frusztráló pályatervezés és a vártnál nehezebb szintek tovább bosszantották a játékosokat. A Super Mario Sunshine a Mario játékok fekete bárányaként vált ismertté, és sokan abbahagyták. Inkább újra és újra visszatértek a Super Mario 64-hez.
Az idő múlásával azonban a vélemények megváltoztak. A játékosok megtanulták értékelni a játék varázsát és mechanikáját. Utólag sokan rájöttek, hogy a Super Mario Sunshine megelőzte korát. A fizikája és nyílt világa végül a Super Mario Odyssey inspirációjaként szolgált. Végül azok a furcsaságok, amiket egykor hibának tartottak, pont ez erősségei lettek GameCube-on.