Látva, hogy miként áll a saját klasszikusaihoz, a Ubisoft fennállásának egyik legjobb és legbölcsebb döntését hozta meg akkor, amikor kiszervezte a Heroes-széria feltámasztását a Hooded Horse kiadónak és az Unfrozen stúdió csapatának. A Heroes of Might & Magic: Olden Era így pontosan az a játék lehet, amire a Heroes III óta ácsingóznak a rajongók – nem is titkoltan a legendás 1999-es etap adja a legnagyobb alapot, ami nem csak a modernizált, de mégis klasszikus játékmenetben, hanem még a látványban is tetten érhető.
Az Olden Era azonban csak ott próbál újítani, ahol mindenképpen szükséges. A pályán való navigáció, a körökre/napokra/hetekre/hónapokra osztott stratégiai játékmenet, a várépítés, a haderő verbuválása, a hősök fejlesztgetése például a harmadik részre épül, ami nem csak a rajongók fékevesztett dühének elkerülése céljából egy okos döntés, hanem mert abszolút adja magát az esporttá váláshoz is – emlékezzünk csak, hogy mekkora Heroes lan-partikat rendeztek anno a játékosok. Ez utóbbi pedig különösen fontos aspektus is lehet a stúdión belül, ahol ennek mentén egy olyan, mára szinte alapvető funkciót is beépítenek az Olden Erába, aminek már annak idején is nagyon tudtunk volna örülni.
A sorozat történetében így az új rész lesz az első, amibe bekerül a spectator, azaz a magfigyelő mód.
A Heroes III-ban például akadt hasonló még az egy gépes kooperatív módban is, de csak akkor láthattuk a saját körünkben az ellenfél mozgását és akcióit, ha az már általunk felfedezett területeken halad. Az Olden Era viszont lehetőséget ad arra, hogy a teljes meccset és az összes játékost élőben megfigyelhessünk. Spectator módban kikapcsolhatjuk a „fog of war”-t – tehát az egész pályát beláthatjuk, megnézhetjük még, hogy hanyas szinten állnak a játékosok, mennyi erőforrásból gazdálkodnak, képet kapunk az egységeikről, a kastélyok fejlettségéről, stb, így gyakorlatilag egy igen izgalmas sporteseménnyé válhat egy-egy meccs.
De persze ez előbb csak papíron hangzik jól, a gyakorlatban viszont komoly visszaélésekre is lehetőséget ad. Például a játékosok egy másik gépről közelről is megfigyelhetik az ellenfeleket, ezzel pedig olyan taktikai előnyhöz juthatnak, ami bőven kimeríti a csalás fogalmát. Az Unfrozen csapata ugyanakkor valószínűleg tisztában van ezzel a veszéllyel, ezért azt ígérik, hogy a spectator mód már az idénre ígért korai hozzáférésben is kiemelt figyelmet kap, amit a játékosok visszajelzései alapján fognak finomhangolni, hogy az éles megjelenésre az összes hibáját kipurgálhassák. És ez valóban kulcsfontosságú: a Heroes of Might & Magic: Olden Era jó eséllyel a legújabb esport fenomén is lehet, aminek elengedhetetlen kelléke a meccsek szabad nyomon követése, közvetíthetősége és kommentálhatósága. De ehhez nem csak egy jó spectator rendszer, hanem egy kiváló játék is kell, de a Ubisoft félreállásával, valamint a szuperrajongókból álló fejlesztőcsapattal minden esély megvan.
