Az elmúlt években mindhárom nagy videokártya-gyártó jelentkezett valamilyen felskálázási eljárással. Ide sorolhatjuk az Intel XeSS megoldását, az AMD FSR-jét vagy éppen az Nvidia DLSS-t. Ezek működése eltér, ám a cél azonos. A játék alacsonyabb felbontáson rendereli a képet a monitor saját, natív felbontásához képest. Ez alapvetően jelentős képminőség romlással, ám de több FPS-el jár. A fentebb megnevezett algoritmusok azonban igyekeznek minél jobban feljavítani a képet, manapság igencsak kellemes hatékonysággal. Ennek köszönhetően az FPS többlet megmarad, miközben a kapott kép is teljesen élvezhető lesz.
Az AMD FSR 3 megoldása nem volt rossz, ám mérföldekre volt az Nvidia DLSS képminőségétől. Ezért is okozott kellemes meglepetést az FSR 4 debütálása. Az új FPS növelő jóval fejlettebb algoritmussal dolgozik, mely már-már DLSS (3) szintű képminőséget hozott el. Ennek azonban van egy nagy hátránya, hiszen csak a frissen bemutatkozott RX 9000 széria támogatja a megoldást. Az elmúlt hónapokban azonban a gamereket sem kellett félteni, hiszen több ízben is megpróbálták futtatni régebbi kártyákon az FSR4-et.
Gond nélkül fut a régi AMD kártyákon az FSR 4, ám egy hátránya azért van

Az elmúlt időszakban több megoldás is született a portolásra. A felhasználók 2025 szeptemberének végére oda jutottak, hogy már egy RDNA 2-es, RX 6800-as kártyán is gond nélkül elfut az FSR 4. Olyannyira jó a támogatás, hogy nem csak Windows-on, de még Linuxon is megoldható a történet, ám jelen pillanatban még kész megoldásról azért nem beszélhetünk. A tapasztalatok alapján a képminőség valóban jobb, a korábbi, FSR 3.1-hoz képest is a régebbi kártyákon. Egy problémára azért érdemes lehet felkészülni.
Jól látható a fenti mérésekből, hogy az FSR 4 kevésbé fut jól régebbi kártyákon, mint az újakon. Az RX 7900 XTX FSR 3.1 mellett 82 FPS-t tud kisajtolni magából Cyberpunk alatt, míg FSR 4 esetében ez 71-re redukálódik. Fontos azonban hozzátenni, hogy ez még mindig jobb, mint a natív, 64 FPS. Ez alapján köztes megoldásnak régebbi kártyák esetében is remek lehetne az FSR 4, ám nem járna akkora FPS előnnyel, mint a korábbi megoldás. A bátor felhasználók kísérletezhetnek már most is régebbi kártyákon, ám érdemes lehet megvárni a felhasználóbarát, kész megoldásokat.