A japán játékfejlesztők 51%-a használ mesterséges intelligenciát

A technológiát vizuális eszközök, történetgenerálás és programozási támogatás céljára használják a japán játékfejlesztésben.

Ahogy azt mindenki sejtette, az AI-rendszerek nem csak a hétköznapi életünkbe, de szinte minden iparágban megjelentek, ahol igyekeznek kihasználni annak előnyeit. Ami a videojátékokat illeti, az játékfejlesztés és az AI viszonya elég visszaás volt az elmúlt években, több ponton is. Amikor az AI-rendszerek megjelentek, sokan amiatt aggódtak, hogy elveszik a művészek, grafikusok, fejlesztők munkáját. Később a színészek sztrájkoltak, mivel az AI képes volt a színészek munkája nélkül is mozdulatokat, arcot, hangot generálni.

Az indie fejlesztők egyre több AI-generált tartalommal könnyítették meg a munkájukat, aminek az lett a következménye, hogy a Steamen például minden esetben jelezni kell, ha egy játékban AI-tartalom van. Ennek ellenére ma már ott tartunk, hogy bizonyos folyamatok felgyorsítására a japán játékfejlesztők több mint fele használ valamilyen mesterséges intelligenciát.

A japán játékfejlesztők a jövőben élnek?

A Nikkei híre szerint a Tokyo Game Show szervezője, a Computer Entertainment Supplier’s Association (CESA) közzétette új kutatásának eredményeit, ami szerint a 2025 júniusában és júliusában megkérdezett 54 japán vállalat több mint fele használta a generatív AI-t. Elsősorban vizuális eszközök, képek és karaktergrafikák létrehozásához, valamint történetek generálásához, játékon belüli szövegekhez és programozáshoz használják.

A 2025-ös CESA videojáték-ipari elemzés azt is feltárta, hogy a válaszadók 32%-a a házon belüli motorok fejlesztéséhez is használt AI-t. Bár a felmérés mérete 54 vállalattal viszonylag kicsi volt, állítólag olyan nagy fejlesztőket is megkérdeztek, mint a Capcom, a Konami, a Square Enix, a FromSoftware és a Sega, valamint független csapatokat is.

Nem mindenki használja

Természetesen nem minden japán fejlesztő adta át magát az AI-trendnek. A Nintendo nemrég bejelentette, hogy bár elismeri, hogy a generatív AI most nagyon megy és technológiai fejlesztésekben előnyös lehet, szeretnének „olyan értéket nyújtani, ami egyedülálló, és amit nem lehet pusztán technológiával létrehozni”. A CESA teljes jelentése az AI használatáról a japán fejlesztők körében várhatóan a naptári év végéig jelenik meg.

Az AI-használattal kapcsolatban egyébként még mindig nincs átfogó szabályozás. Phil Rogers, az Embracer vezérigazgatója nemrégiben „a generatív AI etikus és fenntartható módon történő intelligens bevezetését” szorgalmazta. Természetesen nekünk játékosoknak inkább a végeredmény számít majd, vagyis hogy egy játék mennyire élvezetes, akár AI-val készült, akár nem.

Betöltés...
Keresés
Keresés