Így oldja meg az Nvidia kártyák leégését az MSI

Az Nvidia még az RTX 3090 Ti kártyával mutatta be a 12VHPWR nevet viselő csatlakozóját. Az azóta már rettegett státuszba került megoldás papíron remekül hangzott. Míg a korábbi, PCIe tápcsatlakozók csak 150 wattot tudtak szállítani, addig az új szabvány 600 wattot ígért. Ennek köszönhetően egy új csatlakozó négy korábbi csatlakozót is kiválthatott. A 400-550 wattokat fogyasztó kártyák esetében ez szinte kötelező lépés volt, hiszen a flagship kártyákon korábban 3-4 PCIe csatlakozó is felbukkant, mely már-már komikusan nézett ki, ahogy bizony a helyigényük sem volt kicsi a nyomtatott áramkörön.

Az RTX 4090 megjelenésekor azonban hamar kiderült, hogy igencsak hajlamos leégésre, olvadásra az új csatlakozó. Sok esetben nem csak a kártya oldalán, hanem a táp felőli oldalon is komoly veszélyt tartogatott magában a 12VHPWR. Nem véletlen, hogy 2024 nyarán meg is érkezett az átalakított megoldás, ám az elmúlt egy év tapasztalatai alapján a 12V-2X6 sem hozott el megváltást. Időközben pedig a gyártók saját megoldásokkal próbálják megakadályozni a leégést, olvadást.

Így oldaná meg az Nvidia kártyák leégését az MSI

Az Nvidia partnerei rengeteg megoldást bevetettek az elmúlt két évben. Néhány gyártó a kábel végének színezését választotta, melynek köszönhetően pillanatok alatt eldönthető, hogy a kábel megfelelően illeszkedik-e a csatlakozóba. A drágább modellek esetében pedig külön chip és szenzor figyeli azt, hogy mekkora feszültség jut az egyes pinekre, azaz tűkre. Amennyiben anomáliát észlel, azonnal értesíti a felhasználót vagy teljesen lekapcsolja a számítógépet.

Az MSI a Tokyo Game Show 2025-ös eseményen is képviseltette magát. Itt bukkant fel elsőként egy olyan RTX 5070 Ti, mely nem csak a leégés egyik legnagyobb okozóját szüntetné meg, de még jól is néz ki. Jól látható a videóban, hogy a kártya csatlakozója a fedlap alá került, nem pedig a megszokott pozícióba. Ennek köszönhetően a 12VHPWR / 12V-2X6 kábel és csatlakozó jóval nagyobb ívben hajlik meg, nem feszül, így nem kell félni a későbbi kilazulástól, mely az egyik leggyakoribb okozója volt az ilyen jellegű hibáknak. Ezen kívül pedig jóval letisztultabb megjelenést is kölcsönözhet a gépházban, mely szintén plusz pont lehet sokak számára.

Betöltés...
Keresés
Keresés