Csóróság van? Egy felmérés szeint nem gyakran veszünk új játékokat

Egy friss felmérés szerint a gamerek csak nagyon kis százaléka vásárol rendszeresen új játékot. De mit jelent ez?

Egy hivatalos piackutató cég felmérése szerint a legtöbb játékos évente legfeljebb két új játékot vesz, ami sok lelkes gamer számára meglepő hír lehet. Noha a játékok továbbra is rendkívül népszerű szórakoztató formátumnak számítanak, a játék-ipar piaci helyzete az elmúlt években jelentősen megváltozott. Ha a felmérés eredményei pontosak, akkor további nagy változásokra lehet számítani. Nem merész állítás, hogy a játék egyre drágább hobbivá válik. Az olyan játékok, mint a Mario Kart World, Nintendo Switch 2-re már 80 dolláros áron jelent meg, amit sokan valóban nem engedhetnek meg maguknak. Sokan inkább előfizetnek valamilyen szolgáltatásra, mint a Gam Pass vagy PS Plus, mert új és drága játékra egyszerűen nincs pénz. Bár az is igaz, hogy a szolgáltatások ára is folyton nő.

A legtöbb gamer évente 2 vagy annál kevesebb játékot vesz a felmérés szerint

A Circana nevű chicagói piackutató cég 2025 harmadik negyedévében végzett egy felmérést, amiről Mat Piscatella számolt be nemrég. Ebből kiderült, hogy a játékosok körülbelül 18 százaléka vesz magának új játékot körülbelül félévente, további 12 százalékuk pedig azt állítja, hogy évente csak egy új játékot húz be. Ha ehhez hozzáadjuk azt a 33 százalékot, akik azt állítják, hogy még ennél is ritkábban vesznek játékokat, akkor kiderül, hogy a játékosok csupán 47 százaléka vesz három vagy több új játékot évente. A felmérésben részt vevő játékosok csupán 4 százaléka állította, hogy általában havonta több mint egy új játékot vesz.

Hyper enthusiast, price-insensitive players are really keeping things going, especially in the non f2p gaming space.

According to Circana’s Q3 2025 Future of Games, only 4% of US video game players buy a new game more often than once per month, with a third of players not buying any games at all.

[image or embed]

— Mat Piscatella (@matpiscatella.bsky.social) 2025. október 2. 18:54

Nincs jó játék vagy nincs pénzünk?

Persze sokan bírálták a felmérés eredményeit, ami bár furcsának tűnik, egyáltalán nem valószínűtlen. Oké, a felmérés leginkább az amerikai játékosok szokásait tükrözi, de alapvetően sok régióra igaz lehet. Magyarországon szinte minden drágább, mint Amerikában, köszönhetően a forint árfolyamnak és az inflációnak. Szóval nem elvetendő a gondolat, hogy valószínűleg nálunk is hasonló a helyzet a rendszeres játékvásárlás terén. A másik dolog pedig az, hogy azok, akik sok játékot vesznek, követik a trendeket és a híreket, kissé elfogultak, hiszen magukhoz viszonyítják az egészet. Az alkalmi játékosok viszont nem csak nem vesznek sok játékot, nem is olyan gyakran ülnek le elé. A felmérés persze nem foglalkozik a PlayStation Plus vagy az Xbox Game Pass szolgáltatásokkal, sem az ingyenes címekkel, csak a konkrét játékvásárlással.

A felmérés eredményei a videojáték-ipar nehéz időszakát mutatja, az emelkedő árak még inkább visszavethetik az eladásokat. Persze az is lehet, hogy egésze egyszerűen túl sok cím, vagy túl kevés minőségi játék jelenik meg. Egy másik, nyáron készült Circana felmérés szerint a fiatal amerikai játékosok 2025 áprilisában körülbelül 25 százalékkal kevesebbet költöttek játékokra, mint 2024 azonos hónapjában.

Betöltés...
Keresés
Keresés