A híresen kiváló kalandjátékairól ismert Quantic Dream csapata egészen új, számukra abszolút ismeretlen vizekre evez a legújabb játékukkal, a Spellcasters Chronicles-szel, ami egy free to play multiplayer játéknak néz ki. Mármint nem csak annak tűnik, hanem az is lesz, nyilván némi csavarral a receptúrában.
A Spellcasters Chronicles ugyanis több műfaj mechanikáit gyúrja egy játékba: akad benne pakliépítős, RTS, TPS akció, és MOBA játékelem, amit egy 3v3 kompetitív fantasy csatározásra húznak fel. A core játékmenet viszonylag egyszerű: a két háromfős csapat egymással csatázik egy viszonylag nagy térképen, ahol az egyik cél elfoglalni a lehelyezett területszerzést szolgáló oltárokat, valamint megsemmisíteni az ellenfél három lifestone-ját.
A csavar, hogy minden játékos bár előre kiválasztott mágusokkal (spellcasterekkel) ugrik a menetekbe, akikkel a pálya fölött repülve játszhatnak, de a képességeiket egy pakliépítős kártyarendszerben kell összeállítani, melyek között a legfontosabb az idéző varázslatok. Építhetünk különböző célokat szolgáló épületeket, valamint mindenki életre tud hívni valamilyen mágikus lényt a pályára, melyekkel befolyásolhatják a csaták menetét, arra viszont ügyelni kell, hogy ne csak a játékosok, de a képességeik és a lényeik között is meglegyen a kellő összhang. Aztán ott vannak a Titánok, a ultiként funkcionáló óriási kolosszusok, melyekkel akár megfordítható egy-egy meccs végkimenetele.
Nem épp egy Quantic profiljába illő játék a Spellcasters Chronicles, hiszen a gárda korábban olyan kiváló, mondhatni világelső és egészen kivételes narratív kalandjátékokat készített, mint a Fahrenheit, a Beyond: Two Souls, vagy a Detroit: Become Human, de ezt a stúdió vezetője, David Cage is jól tudja, aki szerint izgalmas erre az izgalmas és ismeretlen útra lépni, de a játékosok segítségére is szükségük lesz ahhoz, hogy az új játékuk minőségben még véletlenül se lógjon ki a tőlük már megszokottból. Ezért még idén terveznek elindítani egy nyilvános bétatesztet, amely során megpróbálnak nem csak hibákat javítani, hanem össze- és finomhangolni az induláskor elérhető karaktereket és azok képességeit.
A pontos megjelenés ugyan még nem ismert, de valószínűleg valamikor 2026-ban érkezik a Spellcasters Chronicles, de egyelőre csak PC-re. A játék teljesen ingyenesen lesz játszható, és nagyon sanszos, hogy a konzolos verzióra sem kell majd sokat várni.
