Tessék: Ennyi profitot hoztak valójában a Disney-féle Star Wars filmek

A Disney Star Wars filmjei ugyan milliárdokat hoztak, de az új jelentésekből kiderül, hogy valójában mennyit kerestek. Meglepő.

A messzi-messzi galaxis hivatalosan is visszatért. A Mandalorian & Grogu 2026-ban jelenik meg, ami a franchise első mozifilmje lesz a 2019-es Skywalker kora óta, amit majd 2027-ben Shawn Levy Starfighter című filmje követi. Sorozatok tekintetében a Visions 3. évada debütál a hónap végén, az Ahsoka 2. évada készül, a Maul – Shadow Lord pedig 2026-ban érkezik a Disney+-ra. De míg a rajongók a jövőbe tekintenek, friss információkból kiderült, hogy az elmúlt öt film valójában mennyire volt jövedelmező. Az Egyesült Államokban a filmek költségvetését titokban tartják, mivel a stúdiók a költségeket az általános kiadásaikba számolják bele, de az Egyesült Királyságban – ahol a Star Wars-filmeket forgatták – ezeket az adatokat meg kell adni, ha egy vállalat visszatérítést szeretne kapni.

A Star Wars filmek nyeresége és vesztesége

A Forbes elvégezte a számításokat, és közzétette, hogy az egyes filmek mennyit hoztak. Meglepő módon a legdrágább film – Az ébredő Erő – volt a legjövedelmezőbb is, több mint 500 millió dollárt hozott. Íme a filmek listája, a költségük és a nyereségük:

  • Az ébredő Erő – költségvetés: 638,9 millió dollár / nyereség: 500,2 millió dollár
  • Az utolsó Jedik – költségvetés: 414,6 millió dollár / nyereség: 324 millió dollár
  • Zsivány Egyes – Egy Star Wars-történet – költségvetés: 327,5 millió dollár / nyereség: 258,4 millió dollár
  • Skywalker kora – költségvetés: 593,7 millió dollár / nyereség: 48,3 millió dollár
  • Solo: A Star Wars történet – költségvetés: 365,7 millió dollár / nyereség: –103,3 millió dollár

A 2015-ben bemutatott Az ébredő Erő elkészítése elképesztő 638,9 millió dollárba került, ezzel minden idők legdrágább filmje lett. Ugyanakkor a legnagyobb nyereséget is ez a film hozta, 93,4%-os befektetési megtérüléssel (ROI). Sikerét kétségtelenül a hatalmas várakozás is elősegítette: ez volt az első Star Wars film hosszú idő után, ami összehozta az eredeti trilógia sztárjait az új generációs hősökkel. Ezzel sikeresebb lett, mint a 2016-os Rogue One, annak ellenére, hogy az előzményfilmnek 95,4%-os ROI-ja a legmagasabb. De ahogy a Forbes kiemelte, a ROI nem azonos a nyereséggel.

ROI?

A nettó nyereség a befektetés költségeinek összehasonlításával számolják ki. A Disney 4 milliárd dollárért vásárolta meg a Lucasfilmet, és a Rogue One volt a legolcsóbb produkció, ezért ez a film érte el a legmagasabb ROI-t. A nyereség tekintetében a számok a mozipénztári bevételeken alapulnak, feltételezve, hogy a stúdiók a mozi bevételeinek körülbelül 50%-át kapják, a marketingköltségeket és a merchandisinget nem számítva. Ez azt jelenti, hogy a Disney blockbuster marketingköltségvetései miatt a valós kép ennél összetettebb, de ezek a számok legalább világosabb képet adnak a Star Wars gépezetről.

A Solo veszteségei és a The Rise of Skywalker visszafogott bevételei után a stúdió óvatosabbá vált a produkcióival, hasonlóan az MCU-hoz. Jövőre minden szem a The Mandalorian & Grogu-ra lesz irányítva, és arra, hogy sikerül-e megismételni a Force Awakens sikereit.

Betöltés...
Keresés
Keresés