Az a vízhűtéses PlayStation 3 kétszer olyan erős, mint az eredeti

A YouTuber Zac Builds egy klasszikus PlayStation 3-at teljesen vízhűtéses, szuper konzollá alakított., elképesztő eredménnyel.

Hackelhető PlayStation 3 modellt és egyedi gyártású hűtőalkatrészeket használva feszegette a rendszer határait nemrég egy Youtuber, hogy kiderítse, milyen teljesítményre képes a 2006-os hardver. A YouTuber Zac Builds teljesen új szintre emelte a PS3 képességeit azzal, hogy a Sony legendás konzolját teljesen vízhűtéses, felturbózott konzollá alakította, ami hűvösebb, gyorsabb és sokkal csendesebb, mint amit a Sony mérnökei 2006-ban el tudtak képzelni.

A szuper PlayStation 3

A különleges moddellhez Zac a CECH-2501B PS3-at használta, amit ő maga „Goldilocks” verziónak nevez. Ez elég erős ahhoz, hogy komoly módosításokat is elbírjon, de mégis feltörhető. A korábbi Slim egységek talán hűvösebbek voltak, de a Sony későbbi biztonsági frissítései lezárták a firmware-t, így a túlhajtás szinte lehetetlenné vált. A rendszer alapos szétszerelése után Zac kicserélte a beépített hőterjesztők alatt található régi hővezető pasztát. Miután óvatosan eltávolította a Sony ragasztott hőelosztóit, PTM7950-et, egy modern, nagy teljesítményű eszközökben használt fázisváltó hővezető párnát alkalmazott a régi hővezető felület helyettesítésére. Ez szilárd alapot teremtett a folyadékhűtéshez.

3D-szkennelés segítségével a YouTuber lemásolta a PS3 alaplapját, hogy pontos alumínium vízhűtő blokkokat tervezzen mind a CPU, mind a GPU számára. Mivel a két chip különböző magasságban helyezkedik el, külön blokkokat, egyedi tartót és szerelvényeket épített. Az alkatrészeket 3D-nyomtatásával készítette el, a prototípus PLA-ról hőálló szénszálas nejlonra váltva. Még a tartókeretet, a hőlamellákat és a hűtőházat is kinyomtatta, mindet úgy tervezve, hogy illeszkedjenek a konzol szűk belső terébe.

Sok idő volt

Órákig tartó finomhangolás után jöhetett a tesztelés. Megkönnyebbülésére a PS3 hibátlanul elindult, és most már egy 120 mm-es hűtő, egy kompakt szivattyú-tartály kombináció és egy diszkrét fekete Noctua ventilátor hűtötte. Jöhetett a tuning: a firmware-rel flash-elve képes volt a GPU és a VRAM órajelét menet közben módosítani. Az új hűtőrendszerrel a hőmérsékletet 60–67 °C-ról 40 °C körülire sikerült stabilizálni, így a GPU-t 750 MHz-re (50%-os túlhajtás), a VRAM-ot pedig 925 MHz-re (42%-os növekedés) tudta felhajtani.

Az eredmények lenyűgözőek voltak: az Uncharted 2 a 30 fps-ről 50-re ugrott, a Gran Turismo 6 a 40-ről közel 60 FPS-re emelkedett, a BioShock Infinite 30–35 FPS-ről körülbelül 45–50 FPS-re. Bár a Watch Dogs nem teljesített jól, mivel ez egy nagyrészt CPU-függő játék, és a CPU-t nem húzták túl, a játékok többsége sokkal simábban futott, mint bármelyik gyári PS3-on. Zac elismeri, hogy a vízhűtés talán túlzás volt, és hogy egy új hővezető felület és a ventilátor cseréje önmagában is biztosította volna a legtöbb előnyt, de a projekt nem csak a teljesítményről szólt. Itt megnézheted a teljes videót, amit nagyon ajánlunk, mert Zac a videóban bemutatott munkája hihetetlenül kielégítő látvány.

Betöltés...
Keresés
Keresés