A Nintendo azt szerette volna, hogy csak a Pokémon világában lehessen így elkapni a szörnyeket, más játékban nem.
Azt mindenki jól tudja, hogy egy Pokémon játékban hogyan lehet elkapni a kis lényeket. El kell dobni a pokélabdát, a kis szörny abba (valahogy) belemegy és ha szerencsénk van, akkor a társunk lesz. Ez a mechanika mindenki számára ismerős lehet, így a Nintendo nagyon örült volna neki, ha ezt magáénak tudhatja jogilag is. Vagyis szerették volna levédetni ezt a mechanikát a szabadalmi hivatalnál. A Japán Szabadalmi Hivatal azonban nyilvánvalóan elutasította a kérelmet, már csak azért is, mert vannak játékok, amik már most használják ezt a metódust.
Pokémon szabadalom
A Games Fray beszámolója szerint a szabadalomma kapcsolatban – amit 2024 márciusában, néhány hónappal a Palworld fejlesztője ellen indított per előtt nyújtottak be – a Japán Szabadalmi Hivatal (JPO) „hivatalos határozatot” hozott. A Nintendo szabadalmi kísérletét elutasították. Bár ez a döntés még nem végleges, a JPO szerint a lények befogásának képessége már a japán vállalat szabadalmi bejelentése előtt is létezett több játékban. Ilyen például az ARK, a Monster Hunter 4 vagy a Craftopia. A Nintendo-nak valószínűleg most módosítania kell az indítványt, ha szeretne sikert elérni.
A Games Fray szerint ez azonban nem lesz közvetlenül hatással a Palworld elleni perre, de következményei lehetnek a szabadalmi bejelentésekre. A Nintendo 2024 szeptemberében pert indított a Palworld fejlesztője, a Pocketpair ellen „több szabadalmi jog megsértése” miatt. Akkor a Nintendo „a jogsértés megszüntetésére irányuló ideiglenes intézkedést és kártérítést kért azzal az indokkal, hogy a vádlott által fejlesztett és kiadott Palworld játék több szabadalmi jogot is megsértett”. Nemrégiben azzal érveltek, hogy a modok nem minősülhetnek „korábbi technológiának”.
A múlt hónapban a Nintendo új szabadalmat szerzett az Egyesült Államokban, amely védi azt a gyakori játékmechanizmust, ami során egy karakter egy másik al-karaktert idéz meg, hogy támogassa őt a csatában.

 
                         
             
             
             
             
             
             
            