A Counter-Strike 2 fejlesztőit nem érheti panasz, hiszen az elmúlt 2-3 hónapban folyamatosan érkeznek frissítések a játékhoz. Nyáron elkezdődött az új animációs rendszer bevezetése is, de a teljesítmény illetően is sok-sok javítás érkezett. Való igaz, hogy időzköben majdnem sikerült tönkretenni a CS:GO, majd CS2 köré kiépült, közel 6 milliárd dolláros gazdaságot, ám mostanra már ismét régi fényében tündököl a piac. A tökéletes állapotoktól azonban még messze vagyunk, főleg, ha a játék erőforrásigényét vesszük szemügyre.
A CS2 bizony jóval erősebb processzorokat és videokártyákat kér magának, mint az elődje. Azoknál, akiknél éppen elfutott a CS:GO stabil 60 FPS-el, a CS2 már szinte el sem indul, ha igen, akkor pedig igazi képregény élményre érdemes készülni. A Source 2 motor jóval éhesebb VGA terén is, ha magas, 180-240 feletti FPS szám a cél, akkor bizony komoly masinát kell a játék alá tenni. Sokan azonban flagship, RTX 5090-es gépek esetében is látványos akadásokról számoltak be, miközben a játék látszólag megfelelő FPS értékeket produkált. Úgy tűnik, hogy ezúttal is a közösségnek volt igaza.
Kiderült, hogy miért érzed akadósnak a CS2-t, még akkor is, ha sok FPS-ed van
Here is proof for the 60 hz bug @CounterStrike
You can clearly see the fps and frametime are out of sync and even with 300 fps, the frametime is showing around 10 ms along with massive stutter. My monitor is set to 240 hz as seen in video. @fREQUENCYCS @eugenio8a8 it’s the same… pic.twitter.com/CziaYCCxna— CS2 Kitchen (@iamcs2kitchen) September 13, 2025
CS2 Kitchen az elmúlt hónapokban rengeteg Counter-Strike 2 mérést, tesztet hajtott végre. Az elmúlt időszakban azonban ő is szembe találta magát a „60 Hz bug” névre keresztelt hibával. Jól látható a fenti videóban, hogy bár a játék 300 FPS-t mutat, a frametime érték meglehetősen magas, egyáltalán nincs szinkronban a kapott képkockák számával. Tökéletes esetben 3.3 ms körül kellene lennie ennek az értéknek, ám jól látható a videóban, hogy inkább 10 ms és felette alakulnak a számok. A hiba okát egyelőre nem sikerült kideríteni, a tapasztalatok alapján a játék újraindítása, majd a meccsbe történő visszacsatlakozás ideig-óráig javít a dolgon. Az azonban bebizonyosodott, hogy a fenti jelenség okolható az akadozó játékélményért, mely a gép erejétől függetlenül jelentkezik.
