Bár nem ez a hivatalos címe, a túlélőhorror fejlesztői is Grand Theft Cthulhu-nak nevezik a hivatalos játékleírásban.
Amikor naponta hallasz új játékokról, akkor már jól ismered a bevált szlogeneket, amiknek lényege, hogy valamilyen ismert játékhoz hasonlítják a friss bejelentést. Olyan, mint a God of War, olyan mint a GTA, olyan mint a Resident Evil, stb. Ez persze tök jó, mert ezzel sokkal könnyebben lehet elmagyarázni, hogy nagyjából milyen és miről szól egy játékmenet, de nagyon ritka, hogy a fejlesztők maguk hasonlítják egy másik játékhoz a sajátjukat. Szóval nagyon jót mosolyogtam, amikor a Dead Static Drive Steam oldalán megláttam a „Grand Theft Cthulhu” kifejezést. Szerencsére a játék ugyanolyan jó, mint a szlogenje, és már játszható a Steamen vagy az Xbox Game Pass szolgáltatásban.
Dead Static Drive, a Grand Theft Cthulhu túlélőhorror
Képzelj el egy olyan horrorjátékot, aminek alapját HP Lovecraft írásai ihlették, és tele van 1980-as évekbeli amerikai hangulattal. A játék grafikája miatt az alaphangulat adott, igazán különleges, szóval nem is volt szükség a „Grand Theft Cthulu” szlogenre, de azért biztosan segített rajta. Bár az előzetes és a borítóképek már leleplezték a föld alatti szörnyeket, amik a játék autópályáin jelennek meg, gyanítom, hogy a fejlesztők még sok titkot rejtegetnek. Ahogy menekülsz a szörnyek karmai közül, megpróbálod megtalálni eltűnt szüleidet és elkerülni a rendőrséget, szóval egyre növekszik benned a félelem. Ahogy áthaladsz ismeretlen városokon, és furcsa, gyanús arcokat látsz, lehet szépen járműveket lopni, mint a GTA-ban.
Bár a lopott járművet főleg menekülésre fogod használni, és az automata fegyvereidet érthetetlen szörnyek felé fogod irányítani, de úgy tűnik, hogy az emberi NPC-k ellen is bevetheted őket. A lábad alatt mozgó járda miatt a Dead Static Drive az év egyik meglepetése lehet, bár a Steamen egyelőre többnyire negatív értékelése van, 15 vélemény alapján. Egy próbát azért megér, nem? A Dead Static Drive már elérhető a Steamen, de benne van az Xbox Game Pass-ban is.
