Manapság már egy szerveren játszhatnak a PlayStation, az Xbox, a PC-s, sőt, még a mobilos játékosok is. Nem titok, hogy a Fortnite igazán úttörő volt ebben, ám azóta már bevett gyakorlat szinte minden modern játék esetében. Sem a frissen megjelent Battlefield 6, sem pedig a szintén napokban debütált Call of Duty: Black Ops 7 nem képez kivételt ez alól. A fejlesztőknek azonban nem csak a csalókkal kell megküzdenie, hanem bizony az igazságos feltételek megteremtésével is.
A szervereken három beviteli (-egér, kontroller, érintőképernyő-) mód is keveredhetne, ám Black Ops 7-nek nincs mobil verziója, így a fejlesztőknek csak kettővel kell foglalkoznia. Az egér pontosságával sosem veheti fel a versenyt a kontroller joystickos megoldása, ám erre is kitaláltak már egy megoldást a fejlesztők. Az Aim Assist mesterségesen segít a játékosok célzásán, ám nagyon nem mindegy, hogy milyen mértékben. Sok esetben a fejlesztőknek hónapokba, évekbe is telhet, mire megtalálják az arany középutat, amellyel mindkét tábor elégedett lehet. Nos, úgy tűnik, hogy az új COD játéknál is lesz majd munka bőven.
Érezhetően gyengébb lett a Black Ops 7 Aim Assist-ja
‼️🚨 BREAKING: AIM ASSIST NERFS & BUFFS IN BO7 & WARZONE 🚨‼️
⚙️ Ajustments have been made to Aim Assist in #BlackOps7 at launch & will be in #Warzone Season 01!
NERFS:
🔻 Rotational Aim Assist scales at close range until it reach max strength.
🔻 Max Rotational Aim Assist only… pic.twitter.com/GU0UrYoE2g— Warzone Meta (@WZStatsGG) November 12, 2025
A Black Ops 7 fejlesztői már a november 14-én megérkezett „1.0”-ás verzió előtt jelezték, hogy bizony komolyabb gyengítésre érdemes készülni a béta állapotokhoz képest. A közösség meglehetősen szkeptikus volt, hiszen korábban is belengetett hasonló változásokat a fejlesztői gárda, érezhető gyengítés vagy erősítés nélkül.
Woah, that’s a very noticeable Aim Assist nerf in BO7. I won’t have any issue adapting but I’m curious to see how the average casual player reacts
— Xclusive Ace (@TheXclusiveAce) November 13, 2025
A jelek alapján ezúttal azonban valóban érezhető gyengítés kapott a játék mesterséges célzássegítője. Sok profi szerint az átlagos, „casual” játékosok megszenvedhetik majd az átállási szakaszt, ám összességében jóval igazságosabb körülményekre érdemes majd készülni a szervereken.
