NO CHEAT: Már dolgoznak a Steam Machine csalásellenes-rendszerén

A Valve már azon dolgozik, hogy a Steam Machine rendszeren ne lehessen csalni a játékokban. Valóban jól teszik.

Tudom, hogy a tisztességes játékosok sosem értik, hogy egyáltalán miért kell csalni egy játékban, de mindig voltak és mindig lesznek olyanok, akik meg akarják könnyíteni a dolgokat. Sajnos ez nem csak a single player játékokban van így, de a multiplayer terepen is, megkeserítve mindenki életét. A szomorú tény az, hogy nagyon sokan szeretnek csalni, ami azt eredményezte, hogy csalásokat készíteni és árulni igen jövedelmező dolog lett, amiben pedig pénz van, azt nagyon nehéz leállítani. Persze a legtöbb játékkiadó és fejlesztő küzd ezzel a dologgal, a Valve pedig már most felkészül arra, hogy a Steam Machine eszközön ne lehessen csalni.

A Steam Machine csalásellenes rendszerrel jelenik meg

A SkillUp-nak adott interjúban Pierre-Loup Griffais, a Valve mérnöke beszámolt a Steam Machine csalásellenes-rendszerének helyzetéről. Ezek alapján a Valve jelenleg szorosan együttműködik bizonyos fejlesztőkkel és mérnökökkel, hogy olyan csalásellenes megoldásokat hozzanak létre a Steam Machine eszközön, ami végső megoldást jelenthet. Ezen most egy teljesen külsős és különálló csapat dolgozik.

A Valve persze abban is bízik, hogy maguk a játékkiadók is fejlesztenek valamilyen rendszert a SteamOS-re, de erre ugye nincs garancia. Így már most, a PC (vagy konzol) megjelenése előtt szeretnének valamilyen módot arra, hogy visszaszorítsák a csalókat. Megpróbálják felgyorsítani a folyamatot a háttérből.

„Komolyan dolgozunk ezen. Engedélyeztük az összes TPM API-t, amire a játékfejlesztőknek szüksége van az anti-cheat rendszerek felépítéséhez, és számos fejlesztővel együttműködünk – olyan szereplőkkel, akikről elvárható, hogy sok fejlett anti-cheat megoldást alkalmaznak a kliens oldalon. Igyekszünk biztosítani ezt, de is azt gondolom, hogy az anti-cheat támogatás folyamatos erőfeszítést igényel. Van a rendszer, az infrastruktúra, folyamatosan frissítéseket adsz ki – sok aktív dolgot csinálsz. Úgy gondolom, hogy ezek közül néhány rendszer, mivel olyan szorosan kapcsolódik a platformhoz, SteamOS-specifikus kell legyen. Mi igyekszünk minden lehetséges módon segíteni ezt a folyamatot” – mondta.

Szóval a Valve jelenleg elsősorban nem anti-chet rendszert fejleszt, hanem teret, lehetőséget és infrastruktúrát ahhoz, hogy a fejlesztőknek könnyű dolga legyen SteamOS anti-cheat rendszert fejleszteni. Hogy ez mikor készül, elkészül-e és mennyire lesz hatásos, amikor megjelenik a Steam Machine, az már a jövő zenéje.

Betöltés...
Keresés
Keresés