Gyakorlatilag minden videojáték-fejlesztő csapat használja az AI-t, de ezek az eszközök több kárt okozhatnak, mint hasznot.
Az utóbbi időben hatalmas vita alakult annak kapcsán, hogy megéri-e egyáltalán AI generált tartalmat tenni videojátékokba. Nem is olyan rég a Call of Duty Black Ops7-be kerültek olyan névjegykártyák, amiket látszólag mesterséges intelligencia alkotott, ami miatt óriási lett a felháborodás. Sokan úgy érzik, nem akarnak 70 eurót fizetni olyan játékért, amiben AI-tartalom van. Még az amerikai kongresszusban is szót emeltek ellene, és indítványozták, hogy legyen szabályozás erre. Egy nemrég bemutatott új játékot (Zoopunk) szintén sok kritika ért, miután AI-rendszerek fejlesztése kapcsán említve lett. Úgy tűnik, hogy a játékosok nem örülnek az ilyen tartalmaknak, a Steamen például minden játék mellé kötelező odaírni, hogy van-e benne.
Sok cég örül neki
A helyzet közben az, hogy több játék-kiadó jelezte már, hogy előszeretettel használja a mesterséges intelligenciát. Persze állításuk szerint nem arra, hogy munkaerőt helyettesítsen, hanem hogy bizonyos folyamatokat meggyorsítson. A dél-koreai Krafton például már kijelentette, hogy ők már „AI-first” vállalat, ami azt jelenti, hogy átszervezésen megy keresztül, hogy a mesterséges intelligenciát a problémamegoldás és a működés középpontjába állítsa azáltal, hogy integrálja azt a menedzsmentbe, a munkafolyamatokba és a termékfejlesztésbe. Most viszont olyan fejlesztői vélemények jelentek meg, amik nem örülnek az AI jelenlétének.
Mégis rossz az AI a játékfejlesztésben?
Alig néhány napja az Ubisoft megerősítette, hogy a generatív mesterséges intelligenciát már az egész szervezetben használják, minden irodában és fejlesztőcsapatban. Az egész technológiai szektor nagyban fogad a AI-ra, különösen a játékiparban. A Microsoft olyan gen AI eszközöket hozott létre, mint a MUSE, ami kiküszöböli a játékfejlesztés kódolásának szükségességét, az EA pedig egy ChatGPT-hez hasonló chatbotot fejleszt, ami valós időben képes megváltoztatni a játékmenetet.
Az AI széles körű használata azonban néhány hátránnyal és növekvő problémákkal jár. Legújabb hírek szerint az AI problémákat okoz az EA-nek, mivel a fejlesztőknek be kell avatkozniuk és ki kell javítaniuk a technológia által elkövetett kritikus hibákat. A bemutatók és biztosítékok ellenére a fejlesztőcsapatok nem igazán mutatják meg, hogyan használják az AI-t a játékaikban, talán azért, hogy elkerüljék a vitákat. Vagy talán, ahogy a Bloomberg munkatársa, Jason Schreier sugallja,
az AI több kárt okoz, mint hasznot a játékfejlesztőknek.
A 404 Media-nak adott legutóbbi interjújában Schreier röviden beszélt a AI-ról a játékok kapcsán, és elmondta, hogy saját személyes tapasztalatai szerint az AI használata teljesen rossz. Ha minden igaz, akkor játékfejlesztők mondták neki, hogy az AI technológia bizonyos szempontból nem túl hasznos.
„Az én tapasztalatom és azoké, akikkel erről beszéltem az, hogy több problémát okoz, mint amennyit megold” – mondta Schreier.
Ez érdekes ellentétben áll azokkal a céges kijelentésekkel, hogy az AI költséghatékony és felgyorsítja a tartalomgyártást. Ha ez a helyzet, és az AI csak nehezíti a fejlesztők munkáját, az végül ahhoz vezet, hogy több idő lehet egy megjelenés, mint eddig.
