Előfordulhat, de szigorúan csak talán, a játéktörténelem leggyorsabban elkaszált játéka lett a Postal: Bullet Paradise, amit a bejelentése után alig néhány nappal már el is kaszáltak. Pedig gyanúsan készközeli állapotban lehetett a projekt, amit nem az eredeti és a fősorozat fejlesztői, a kiadást vállaló Running With Scissors, hanem a Goonswarm Games készítette. A kicsi stáb a Postal saját őrületvilágában játszódó Vampire Survivors-szerű shootert képzelt, de miután közzétették az első játékmenetet bemutató előzetest, mind a csapat, mind pedig a játék azonnal közutálat tárgyává vált.
A probléma ott kezdődött, hogy többen AI-generált dolgokat kezdtek sejteni játékban, mire a feldühödött játékosok nyomban a stúdiónak is estek. A Running With Scissors erre válaszul meg sem próbálta tisztázni a kialakult helyzetet, bizalomvesztésre hivatkozva gyakorlatilag kérdés nélkül lelőtte a Postal: Bullet Paradise-t. A Goonswarm Games mindeközben nemcsak a nyilvánosságban tagadta az AI-vádakat, de a Runnignál is próbálta bizonyítani az igazát, de ez végül csak benzin volt az amúgy is nagy lángon égő tűzre – a játékuk törlését követően bejelentették, hogy hat évnyi építkezés és öt elkészült játék után a stúdió is bezárja a kapuit.
„A bemutató trailerhez és a játékhoz sem használtunk generatív mesterséges intelligenciát. Minden eszközt emberi művészeink hoztak létre hagyományos eszközök használatával. Ezt már megerősítettük a PSD-fájlokkal, folyamatban lévő fájlok és egyéb anyagok megosztásával. Az ezekben a fájlokban található hibákat és más részeket tévesen a mesterséges intelligencia „bizonyítékaként” értelmezik, pedig azok egyszerűen csak a normális, emberi művészeti alkotási folyamatokat tükrözik.” – írják a fejlesztők.
A következő nyilatkozatban már a stúdió teljes bezárását jelentették be, hozzátéve, hogy a csapat az elmúlt napokban több fenyegető és sértő üzenetet kapott a játékosoktól. A Postal: Bullet Paradise körül kialakult közutálat azért is érthetetlen, mert valójában egyre több játék elkészültéhez használnak a fejlesztők AI-eszközöket, azokkal generált tartalmakat, melyeket a Steamen külön fel is szoktak tüntetni. Legékesebb példa az idei év egyik legnagyobb sikercíme, a Steam jelenleg az egyik legnépszerűbb játéka, az Arc Riders, ami szintén tartalmaz AI által készített tartalmakat, amit ennek ellenére nemhogy nem lőttek le, de jelenleg is a 4. legjátszottabb játék a Valve platformján.
We’ve shut down the studio pic.twitter.com/tbW2f2VQxL
— Goonswarm Games (@goonswarmgames) December 5, 2025
