Ott tartunk, hogy a Vice City már a GTA VI-nál is jobban tud kinézni

Habár néhány diehard gamer számára jelenleg az egyik legnagyobb szitokszó az AI, a generatív mesterséges intelligencia felhasználása a játékiparban abszolút elkerülhetetlen. A legnagyobb problémát leginkább az jelenti, hogy a stúdiók egyelőre nem találták meg a megfelelő egyensúlyt a humán és az AI feladatok között, az arányvesztéseket pedig a játékos közösség hangos kisebbsége haragos értékelésekkel és kommentekkel torolja meg.

Pedig a generatív AI igenis jó hatással lehet a játékiparra. Egyrészt felgyorsíthatja és megkönnyítheti a fejlesztési folyamatokat, ami a játékosok számára is előnyös, hiszen így nem kell hosszú és egyre hosszabb éveket várni egyes játékok megjelenésére. Másrészt pedig a videojátékok grafikájának újabb fejlődési fokát is elhozhatják, amitől ugyan még nagyon messze járunk, de koncepció szinten, elméletben nagyon is működik a dolog. Ezt már több ízben is prezentálták előttünk a videós platformokon; éppen ilyesmi tartalmakat készít az Aillusory, ami AI segítségével mutatja be, hogyan nézhetnek ki a játékok abban a jövőben, ahol a mesterséges intelligencia már szerves és elfogadott részét képezi a gamer világnak.

A YouTube-csatornán több játék látványát is feltuningolták AI-val, a trükk azonban, hogy ezekhez előre felvett játékmeneteket, azaz szimpla videókat használtak. Ez azért fontos, mert bár az ötlet valóban remek és előremutató, de a játék közbeni valós idejű működéshez még sok és komoly technikai/technológiai akadályokat kell áthidalni – főleg konzolokon. Az irány ugyanakkor egyértelmű, amit a legszemléletesebben a GTA Vice City-vel lehet példázni. Az idén 23 éves játék látványa fölött finoman szólva is eljárt az idő, manapság pedig még a low poly, minimalista játékok is jobban néz ki nála, az AI-tuning után viszont

még a soron következő GTA VI-nál is élethűbben néz ki.

Legalábbis a modellek, a textúrák, az objektumok felületei, maga az alap viszont: a játékmenet, a mára már darabosnak, sutának és elnagyoltnak ható animációk maradnak, amitől egészen groteszkké válik az összkép. Egy modernebb játéknál viszont már ez sem vet ki az ultra valósághű élményből. A lényegen viszont a visszásságok sem változtatnak: még egy olyan régi játék, mint a GTA Vice City is döbbenetesen, korát abszolút meghazudtolóan képes kinézni az AI-val. Határozott és vastagon szedett DE, hogy a használt AI egyik, ha nem legnagyobb problémája az inkonzisztencia. Sokszor előfordul például, hogy hiába az alap, egy jeleneten belül megváltoznak a modellek kinézete. Ritkábban elég látványosan. Komikusnak komikus, de határozottan előnytelen. Persze mire oda jutunk, ha odajutunk valaha, hogy hasznosítanak valamilyen AI-t grafikai feladatra, addigra ez már aligha fog problémát jelenteni.

Kérdés, hogy tényleg ez a játékok jövője?

Betöltés...
Keresés
Keresés