Míg néhány évtizeddel ezelőtt minden fejlesztőstúdió igyekezett saját motorra építeni az éppen megjelenő játékát, addig manapság már nem ez a jellemző. A már kész megoldások egyre nagyobb teret kérnek maguknak. Ez egyrészt örömteli, hiszen így olyan, akár egyszemélyes stúdiók is ki tudnak adni játékok, akik amúgy ezt nem tehetnék meg. Azért buktatók is vannak bőven, hiszen a már kész motort sokkal nehezebb külsősként optimalizálni, ahogy bizony a látványvilág is igencsak egysíkú tud lenni, ha nem foglalkozik vele eleget az ember. Vitathatatlan, hogy napjaink egyik legnépszerűbb megoldása az Unreal Engine 5.
Az Unreal Engine 5 (UE5) az Epic Games modern, valós idejű játékmotorja, amellyel videojátékokat, filmminőségű animációkat, virtuális produkciókat, VR/AR élményeket és interaktív alkalmazásokat lehet készíteni PC-re, konzolokra és mobilra. Elsőként a cég saját játékában, a Fortnite-ban debütált az ötös változat, ám azóta már rengeteg kész címben is találkozhattunk vele. Ilyen az ARC Raiders, a Clair Obscur: Expedition 33, a Palworld, de a Tekken 8 és a Manor Lords is az Epic motorjára épül. Ahogy azonban fentebb már említettük, az optimalizáció hiánya bizony komoly problémákat vet fel.
Jobban fut majd az Unreal Engine 5
A játékosok szerint az Unreal Engine 5-ös címek gépigénye nem a legjobb, ettől pedig szenved az összes olyan játék, ami UE5 alapokra épül. Úgy tűnik, hogy az Epic Games munkatársai komolyan vették a kritikákat, hiszen a frissen megjelent, 5.7-es változat minőségi fejlesztésekkel kecsegtet.
With significant GPU and CPU performance improvements, Unreal Engine 5.7 is another step in the right direction.
GPU performance on RTX 5080 improved by up to 25%, while CPU performance on Intel Core i7-14700F improved by up to 35%. 🔗 https://t.co/aHd0ypJwub pic.twitter.com/lAJ0r1yuvT
— Wccftech (@wccftech) December 17, 2025
A legfrissebb változat ugyanazokat a jelenetsorokat 25-35%-kal több képkockával képes kirajzolni, mint a korábbi Unreal Engine 5 verziók. Ez bizony már dönthet egy 60 vagy 90 FPS-es határ átlépéséről is, amely komoly hatással lehet magára a játékélményre is. A fejlesztésből nem csak a PC-s, hanem a konzolos és mobilos játékosok is profitálhatnak majd, ám a fejlesztőknek manuálisan kell majd frissíteni a játékokat az újabb változatra.
