Gigantikus nézettségi rekordot döntött a The Game Awards

Rengetegen az Oscar-gálához hasonlítják az év legnagyobb videojátékos rendezvényét és díjátadóját, a The Game Awards-ot, pedig valójában az egyetlen közös nevezőt a az év legjobbjainak kiosztott szobrocskákban vonhatjuk meg. A The Game Awards viszont ennél nemcsak most, de mindig is több volt, és minden évben többé is válik: a játékipar egyik legnagyobb reklámeseményévé.

Merthogy a The Game Awards egyik legérdektelenebb aspektusa, hogy épp kihez kerülnek a díjak. Legalábbis az évről évre egyre csak gyarapodó nézősereg csekély hányadát érdekelte ez, a többség sokkal inkább az itt bemutatott új játék-, nem ritkán világpremier előzetesek miatt követte élőben a magyar idő szerint hajnalok hajnalán megrendezésre kerülő eseményt. Most például a Half Life 3 leleplezését pletykálták, de sokan reménykedtek egy új GTA VI trailerben is, melyek egyikét sem vetítették le, de cserébe volt dupla Tomb Raider előzetes, Control Resonant bejelentés, Star Wars: Fate of the Old Republic meglepetés leleplezés – és sok-sok minden más, amiért tényleg megérte fennmaradni.

A The Game Awards tehát sokkal inkább egy gamerek számára releváns reklámesemény, ahol a részt vevő stúdiók komoly összegeket tapsolnak el egy-egy rövidke blokkért. A nem ritkán világpremier előzetesek miatt azonban évről évre egyre több nézőt vonz be a TGA – amit 11 éves fennállása óta most először közvetítettek olyan streaming szolgáltatáson, mint az Amazon Prime Video. Hogy ott mennyien nézték, azt még nem tudni, ami viszont biztos, hogy a többi ingyenes platformon – mint a YouTube, a Twitch, a TikTok Live, az X, a Kick, a Facebook és az Instagram Live – rekordnézettséget ért el a TGA.

Míg 2024-ben 154 millióan követték élőben, addig idén december 11-én összesen 171 millió gamer volt kíváncsi az újdonságokra (és a díjak kiosztására).

Ez nyilván nagy rekord, hiszen korábban soha, egyetlen TGA-t sem néztek ennyien, de a még mindig az egyik legnívósabbnak számító filmipari gálánál, az Oscarnál is kategóriákkal több ember figyelmét képes bevonzani – amit tavaly úgy néztek 19,7 millióan, hogy az elmúlt évek gáláihoz képest többen követték. Többek között ez lehet az egyik oka, hogy a Filmművészeti és Filmtudományi Akadémia a hagyományos tévéről hamarosan YouTube-ra költözteti az eseményét.

Az azonban jól mutatja, hogy a The Game Awards inkább a reklámról szól mint a díjakról, hogy még a legkisebb, alig egyperces spot is 450.000 dollárba, mintegy 150 millió forintba kerül a kiadóknak, egy háromperces előzetest pedig 330 millió forintért vetítenek le.

Betöltés...
Keresés
Keresés