A Netflix után a YouTube is szeretne fellépni azok ellen a Premium előfizetők ellen, akik szeretik megosztani a jelszavukat másokkal.
Emlékeztek még azokra az időkre, amikor nem kellett mindenkinek előfizetni a Netflixre, csupán elkértük valakitől a jelszót és néztük a sorozatokat, gyakorlatilag ingyen? Az elmúlt években a Netflix megszűntette ezt a lehetőséget, ami a statisztikák alapján úgy tűnik, bevált. A Netflix későbbi beszámolói szerint az előfizetők száma nőtt, és vendégjelszóért is sokat fizettek. Szóval szinte természetes, hogy ezt más vállalat is szeretné átvenni a gyakorlatot. Újabban a Youtube találta ki, hogy komolyabban fellép azok ellen, akik megosztják másokkal a reklámmentes Premium előfizetés előnyeit.
Vége a Youtube Premium jelszómegosztásnak?
Azok az előfizetők, akik YouTube Premium vagy YouTube Music családi csomagot osztanak meg különböző emberekkel, nemrég figyelmeztető e-maileket kaptak. Az Android Police szerint az emailben az áll, hogy a tagság 14 napon belül felfüggesztésre kerül, ha a felhasználók (akik használják a szolgáltatást) nem felelnek meg a YouTube irányelveinek.
„A YouTube Premium családi tagsághoz az kell, hogy minden tag ugyanabban a háztartásban éljen, ahol a családfő. Úgy tűnik, hogy Ön nem ugyanabban a háztartásban él, mint a családfő, ezért tagságát 14 napon belül felfüggesztjük.” – olvasható a levélben. A Premium elvesztése azt jelenti, hogy az előfizetők továbbra is használhatják a YouTube-ot és a YouTube Music-ot, de csak hirdetésekkel és extra funkciók nélkül.
A YouTube drasztikus lépése
Mindez egyértelműen az a megoldás, amit korábban a Netflix is bevezetett. Utóbbi megakadályozza, hogy azok, akik nem ugyanabban a háztartásban élnek, ahol az előfizető, használhassák a szolgáltatást. Persze külön pénzért lehet kérni vendég-jelszót. A YT először 2023-ban vezette be az azonos háztartásra vonatkozó követelményt, de eddig nem volt egyértelmű jele annak, hogy drasztikusan fellépnek a jelszómegosztók ellen, és esetleg meg is szűntetik a hozzáférést.
A figyelmeztető e-mailek hulláma ellenére a YT továbbra is állítja, hogy hivatalosan semmi sem változott. A vállalat szóvivője a CNET-nek azt mondta: „Családi csomagunkra vonatkozó szabályzatunk nem változott, és azt továbbra is szigorúan betartatjuk.”
Pont most?
Ennek ellenére a lépés akkor történik, amikor a YT a Premium szint áremelése miatt sok kritikával szembesül. Egyes országokban a családok évente közel 500 dollárt is fizethetnek a reklámmentes videókért és zenékért, ami miatt nyilván jó ötlet a fiókmegosztás. Az emelkedő árak és a szigorúbb korlátozások miatt sok előfizető hamarosan felteheti magának a kérdést, hogy még mindig megéri-e a YouTube Premium?