Úgy tűnik, hogy a Youtube kijelentette, hogy bizony nézettség-csökkenést okozhat a platformon, hogy a nézők adblockert használnak.
Talán mindenki halott már arról, hogy a Youtube ádáz harcot vív, sőt gyakorlatilag háborút indított a böngészőkhöz beszerezhető reklámblokkolók ellen. Jelenleg a platformon sok esetben az adblocker miatt előfordul, hogy nem láthatunk bizonyos tartalmakat, nagyon lassú a betöltés vagy egyáltalán be sem léphetünk az oldalra. Ennek oka, hogy a Youtube a reklámokból él, aminek eltüntetése komoly gondot jelent a vállalat számára. Nagyon örülnének neki, ha számunkra a reklámok eltűntetésének egyetlen módja lenne: a YT Premium szolgáltatás befizetése.
Persze a nézők nem akarnak fizetni, ahogy a reklámokat sem szeretik és ilyenkor jön jól egy adblocker. A reklámblokkoló fejlesztők pedig szintén harcolnak a Youtube szabályozása ellen, újabban azonban úgy tűnik, nem csak a nézők, de a tartalomgyártók sem járnak jól ezzel a háborúval.
Youtube és nézettség
A YouTube nemrég reagált néhány tartalomgyártó bejelentésére, akik szerint a nézettség a közelmúltban visszaesett. Utóbbira persze több magyarázat is lehetséges, és benne van az, hogy az adblockerek tehetnek róla. A vállalat először is kijelentette, hogy nincs semmilyen hiba: „a nézettségi rendszerek megfelelően működnek”. Hozzátette: egyes csatornák nézettségi adatai azért lehetnek alacsonyabbak, mert már nem pörögnek annyira a vírusvideók, olyan időszak van vagy éppen túl sok a konkurens csatorna. Azonban azt is megemlítette, hogy a hirdetésblokkolókat használó nézők szintén hozzájárulhatnak a nézettség csökkenéséhez. Vagyis: azért nézhetik kevesebben a videóinkat, mert a nézők reklámblokkolót használnak.
Az adblockerek mint tényező
A Youtube szerint a nagyobb közönséggel rendelkező csatornák, amik ilyen eszközöket használnak, nagyobb ingadozásokat tapasztalhatnak az eszközök YouTube interakciójának frissítései miatt.
„Az adblockerek és más kiegészítők befolyásolhatják a nézettségi adatok pontosságát. Azok a csatornák, aminek közönsége nagyobb arányban használ ilyen eszközöket, nagyobb ingadozásokat tapasztalhatnak a forgalomban.”– írták. Szóval ezek alapján a nézettséget nagyban befolyásolja az, hogy a nézők használnak-e reklámblokkolót. Ha igen, lehetséges, hogy a videó megtekintését nem rögzíti a rendszer. Ez újabb csapás a tartalomgyártók számára, arról nem is beszélve, hogy az adblocker nézők néha hozzá sem jutnak egyes tartalmakhoz. A Youtube tehát arra akar mindenkit kényszeríteni, hogy ha nem akarnak reklámokat nézni, akkor tessék előfizetni a Premium-ra.
A nyilatkozat amúgy néhány nappal azután történt, hogy a népszerű Linus Tech Tips arról számolt be, hogy csatornája nézőket veszített, amit a YouTube tagság rendszerének tulajdonított, ami elriasztja az embereket. Szeptember elején a közösségi oldalakon a felhasználók arról számoltak be, hogy fiókjaikon bekapcsolták a korlátozott módot, aminek szintén lehet köze az alacsonyabb nézettségi adatokhoz. A Youtube szerint azonban ez nem így működik.