Az Xbox Game Pass még nagyobb lesz, ahogy a Microsoft hatalmas megállapodást köt az indie fejlesztőcsapatokkal.
Ha Xbox Game Pass előfizető vagy, valószínűleg folyamatosan figyeled, hogy milyen játékok érkeznek a szolgáltatásba minden hónapban. Nyilván mindenki annak örül a legjobban, ha valamilyen AAA-s játék lesz elérhető, amiért így nem kell olyan sokat költeni, mintha teljes áron megvennénk. Nyilván a Microsoft számára nagyon fontos a Game Pass szolgáltatás, így mindig értékes címekkel szeretnék feltölteni. És mivel az utóbbi években az indie szcéna hatalmas sikert könyvelt el, ez nem hagyják szó nélkül. A Microsoft nagyban fogad az indie játékokra, ami ID@Xbox program pedig több cím finanszírozását segíti elő, hogy azok megjelenhessenek a Game Pass-ban. Ez pedig bővülni fog.
Az Xbox és az indie játékok
Bár az előfizetések ronthatják a játékok konkrét eladásait, az program független fejlesztőknek segít, akik enélkül talán be sem tudják fejezni a játékukat. Az ID@Xbox program a Microsoft milliárd dolláros kasszájából finanszírozza az érdekes új játékokat, amik persze azonnal be is kerülnek a Game Pass kínálatába. Az Eurogamernek adott legutóbbi interjújában Chris Charla, az Xbox@ID program megalkotója elmondta: a független játékokba, különösen a Game Passba kerülő címekbe 2025-ben minden idők legmagasabb szintjét érték el a befektetések. A Hollow Knight Silksong legutóbbi robbanásszerű sikere bizonyítja, hogy megéri: hatalmasat ment a Game Pass-ban.
„Tavaly több mint 50 fejlesztőcsapattal dolgoztunk együtt, hogy aláírják első Game Pass szerződésüket. Ez az év jelenti eddigi legnagyobb befektetésünket a Game Pass-ba, és továbbra is arra koncentrálunk, hogy a legizgalmasabb és legváltozatosabb játékválasztékot kínáljuk” – mondta Charla.
Ez tehát azt jelenti, hogy a Microsoft hatalmas összegekkel támogatja az indie fejlesztőket, nyilván amennyiben a játék bekerülhet a Game Pass-ba. Egyes fejlesztők számára ez nagy lehetőség, hiszen a játék elkészülését nem akadályozzák az anyagiak. Így mi is több érdekes játékot kaphatunk, ami a jövőben még több lesz, ahogy egyre több szerződést kötnek. Ezzel persze nem mindenki ért egyet.
Jól van ez így?
Játékosként nyilván örülünk, amikor egy kedvező előfizetés áráért játszhatunk a legjobb játékokkal, de nem mindenki örül ennek. A fejlesztők szerint ez „megeszi” a játékok eladásait. A játékosok egy hónapra előfizetnek, ahelyett, hogy megvennék a játékot, ami nyilván kevesebb bevételt jelent a számukra. A Revenge of the Savage Planet fejlesztője, Alex Hutchinson szerint az előfizetések hosszú távon károsak lehetnek az indie játékokra.
Chris Charla azonban azt mondja, hogy a korábbi partnerek vissza akarnak térni, és új játékokat szeretnének hozni a Game Pass-ba. Ez logikus, különösen a kisebb indie-cégek esetében, ahol egy ilyen megállapodás kulcsfontosságú lehet a játék elkészülte szempontjából.
„A partnerek többsége szeretné jövőbeli címeit is a szolgáltatásba hozni. Ennek eredményeként több mint 150 partnerrel kötöttünk megállapodást a katalógus bővítésére. Továbbra is évente több száz partnerrel állunk kapcsolatban, hogy áttekintsük a közelgő címeket” – mondta. Szóval számíthatsz arra, hogy a Game Pass tele lesz indie címekkel.