Legyen szó az Intelről, az Nvidia-ról vagy éppen az AMD-ről, egy dologban biztosak lehetünk. Manapság a szoftveres környezetre, tulajdonságra jóval nagyobb figyelmet fektetnek a mérnökök, mint a hardverekre. Az Nvidia esetében ez különösen igaz, ahol a mérések arra is rámutattak, hogy az RTX 40 és RTX 50 közötti nyers erőben nincs is különbség, egyedül a szoftveres okosságok, a több mag és a magasabb órajelek miatt tűnhet jobbnak az új széria. Az AMD és Intel esetében kicsit jobb az összkép, ám ott sem tökéletes.
Az Nvidia nem is olyan régen, 2025 első felében leplezte le a Smooth Motion nevet viselő technológiát. Ez volt az cég válasza az AMD Fluid Motion Frames megoldására. Ez egy driver (és nem játék!) szintű frame generation, azaz képkocka generáló algoritmus, melyet a támogatott játékok esetében egyetlen kapcsolóval engedélyezhetnek a játékosok. A driver a valódi képkockák közé mesterségesen generált képkockákat illeszt be, így több FPS-t érhetnek el a videokártyák. Csakúgy mint a DLSS esetében, ezt a kört is az Nvidia nyerte, hiszen kifinomultabb algoritmusokat használt.
Az AMD játékosok sem maradnak kamu képkockák nélkül
Az AMD Fluid Motion Frames, azaz AMFM jelenlegi verziója még régi alapokra épül. Az FSR 4.0 felskálázó megoldás bemutatása óta azonban jól tudjuk, hogy az AMD hatalmas ugrásokra képes, ha ők is inkább az AI magokra bízzák a munka oroszlán részét.

A legutóbbi AMD driverben már fel is bukkant a soron következő fejlesztés. A jelek alapján 25.20-as illesztőprogramban meg is érkezhet az AFMF harmadik generációja, mely a FSR 4-hez hasonlóan erősen épít majd a gépi tanulásra. Ha az AFMF3 esetében is akkora ugrásra készülhetünk, mint az FSR-nél, akkor bizony komoly kihívóval néz szembe az Nvidia. Már az AFMF2 is roppant népszerű volt a játékosok körében, hiszen olyan címekben is működésre sikerült bírni, melyek alapból nem támogatják ezeket a technológiákat. Könnyen előfordulhat azonban, hogy csak az RX 9000 széria profitál az újdonságból, éppen úgy, mint az FSR 4 esetében.