Itt van pár ötlet a szamurájos és ninjás játékok kedvelőinek, ha tetszett a Ghost of Yotei, a Ghost of Tsushiuma folytatása.
A Ghost of Yotei a Sony legújabb sikertörténete, aminek nem volt könnyű dolga. Tagadhatatlanul nehéz feladat volt a nagy sikerű Ghost of Tsushima után, de a Metacritic értékelései alapján sikerült felülmúlnia elődjét. Bár csak október 2-án jelent meg, sokan már befejezték a történetet, és valószínűleg a mellékküldetéseket és a gyűjtögethető tárgyakat is hamarosan megszerzik. Talán már egy másik játékra is kíváncsi vagy, ami kielégíti a becsület, a lopakodás, a fegyelem, a bosszú, a japán művészet és a kardforgatás iránti vágyat. Ezek a ninja és szamuráj játékok jellemzői, amiről a Sucker Punch játékai híresek, de szerencsére még rengeteg más lehetőség közül lehet választani. Itt van pár cím, ami tökéletes lehet a Ghost of Yotei után. A Ghost of Tsushima és az Assassin’s Creed Shadows nyilvánvaló választások, ezért ezeket kihagyjuk.
Aragami & Aragami 2
Ha inkább a lopakodós játékokat kedveled és ninja lennél, akkor az Aragami és annak folytatása, az Aragami 2 ezt az élményt nyújtja. Az játék lényege a klasszikus nindzsa-művészet, miszerint láthatatlanul támadsz és nyom nélkül eltűnsz. A Ghost of Yotei főszereplője Onryo-nak számít, míg az Aragami főszereplője egy átkozott bérgyilkos, akik hasonló szerepet töltenek be. Mindkét cím szabadságot kínál a küldetések megközelítésében. Az Aragami sorozatban lehetsz kísérteties behatoló, aki észrevétlenül mozog, vagy halálos árnyékharcos, aki minden ellenséget kiiktat. A gyönyörű esztétika kiemeli a lopakodós játékok közül, és tökéletes azok számára, akik Yotei közvetett harci lehetőségeit részesítik előnyben.
A narratíva talán nem olyan mély, mint a Ghost of Yotei esetében, de mégis vonzó történetet kínál. Ráadásul van egy kooperatív mód is, ami egyedi mechanikát kínál, amit általában nem látni a lopakodós játékokban. Az Aragami és az Aragami 2 a kardvívás helyett a lopakodásra összpontosít.
Trek to Yomi
Kevés játék adja vissza olyan jól a szamuráj szellem filmekből ismert élményét, mint a Ghost of Yotei és elődje. A Trek to Yomi pedig szintén egyike azoknak a játékoknak, amik tökéletesen megtestesítik ezt. Ez a játék tisztelgés Akira Kurosawa fekete-fehér filmjei előtt, ami egy oldalnézetes japán világba merít. Szép kontrasztot képez Yotei bosszúmeséjével, mivel a főszereplő Hiroki egy küldetésre indul, hogy teljesítse haldokló mestere kívánságát, és megvédje faluját. A 2D-s perspektívája ellenére a Trek to Yomi hangulata lenyűgöző. A ködös erdők, omladozó templomok és kísérteties túlvilág ábrázolása révén minden képkocka élő filmnek tűnik. A harcok lassúak és átgondoltak, a gombok gyors nyomkodása helyett a timing és a türelem a fontos. Minden párbaj intim és személyes, és a győzelem ugyanolyan kielégítő érzés, mint a Ghost of Yotei-ban. A kötelesség, a veszteség és az erőszak ciklikus természete állnak az előtérben.
Rise of the Ronin
A Rise of the Ronin egy másik, Japánban játszódó, 2025-ös nyílt világú játék, ami ötvözi a szamurájok harci stílusát és a nindzsák lopakodó technikáit. Az akció-RPG-re helyezi a hangsúlyt, ellentétben a Ghost of Yotei módszeres harci stílusával, de a katana mellett számos más fegyvert is kínál. Ezekkel látványos kombókat lehet összeállítani, amikkel úgy érezheted magad, mint egy mesteri harcos, vagy árnyékból támadhatod meg ellenfeleid. Ugyanakkor a párbajokhoz továbbra is fontos az időzítés, a védekezés és a megfelelő fegyver kiválasztása. A narratíva is eltérő. A Rise of the Ronin szabadságot ad a játékosoknak, akik felfedezhetik a modernizáció, a külföldi befolyás és a politikai zavargások változó hullámait a Bakumatsu-korszakban. Szövetségeket köthetünk, miközben kialakítjuk erkölcsi utunkat és meghatározzuk a nemzet sorsát. Megvéded vagy meggyilkolod a fontos személyeket? Ezek azok a döntések, amelyek meghatározzák Japán jövőjét a Rise of the Ronin-ban.
Shinobi: Art of Vengeance
Míg más ninja játékok a lopakodás aspektusaira helyezik a hangsúlyt, a Shinobi: Art of Vengeance a mobilitás elemeit veszi górcső alá. Az eredeti játék utódja a Ghost of Yotei-hez hasonló bosszú történetét követi nyomon, miután a főszereplő, Shinobi Joe Musashi rájön, hogy faluját porig égették, klánját pedig kővé változtatták. Ezután egy filmszerű, gyors, precíz harccal teli játék következik. A folyékony mozgás és a parkour mozdulatok különböztetik meg a Shinobi: Art of Vengeance-t más ninja játékoktól. A játékosok falak mentén sprintelhetnek, tetőkön ugorhatnak át, és kötélpályákat használhatnak, hogy különböző szögekből támadjanak. A harcok stílusosak és kemények, mesteri tudást, kitéréseket és ellentámadásokat igényelnek, amit a Yotei rajongói imádni fognak. Minden találkozás olyan, mint egy koreografált halálos tánc, amely vereséggel vagy győzelemmel végződhet.
Persze jönnek még japános játékok a közeljövőben. Ilyen lesz az Onimusha: Way of the Sword és a Ninja Gaiden 4 is.