Érdemes minden horror rajongónak mélyen bevésnie a naptárába a december 4-ét, amikor is megjelenik a már az előzetesében is roppant nyomasztónak kinéző Routine. A horrorjáték, amit legegyszerűbben az Alien: Isolation és a törölt Silent Hills demó P.T. összeboronálásaként írhatunk le.
És ez is a legleíróbb jellemzése a Routine-nak, ami teljes egészében egy elhagyatott holdbázis sötét és dermesztően rideg folyosóin játszódik, ahol megmagyarázhatatlan rémületek is portyáznak. Hogy miért? Hát, annak nekünk kell utánajárnunk. Az egyetlen barátunk, társunk a bajban, kapaszkodónk, szorult helyzetekben akár a megmentőnk a pici szkennerünk, amivel nemcsak letapogathatjuk a környezetet, de hasznos segítséggel is szolgál a túlélésben. Utóbbi pedig kritikus, hiszen a ránk vadászó entitásokkal megküzdeni szinte halott ügy, helyette bölcsebb döntés jól elbújni – ami egy szűkösre szabott űrbázison annál is nagyobb probléma, mint a friss levegőre teregetni a frissen kimosott ruhákat.
A Routine december 4-ei megjelenése viszont dupla örömünnep. Egyrészt, mert gyanúsan egy valóban nyomasztó és ijesztő horrorjátékhoz lesz szerencsénk a halloweeni őrület után, másrészt azért, mert Aaron Foster játékfejlesztő álma is végre megvalósulhat. Foster ugyanis épp csak kilépett az egyetem kapuján, máris nekiáll a 2001: Űrodüsszeia, Alien és a The Thing horrorklasszikusok inspirálta szintén retrofuturista Routine fejlesztésének – 2012-ben, akkor még az Unreal Engine 3-ban. A fejlesztés haladtával, és a csapat szűkös bővülésével, na meg az idő teltével aztán átálltak Unreal Engine 4-re, hogy a Routine a lehető legteljesebb pompájában jelenhessen meg PS4-re és Xbox One-ra – de ez végül elmaradt. Helyette váltottak Unreal Engine 5-re és a kurrens generációra, a holdi magányos horror tökéletes zenei aláfestésére pedig leigazolták a Wolfenstein: The New Order, a Doom, a Prey és az Atomic Heart Mick Gordonját, hogy Foster eredeti víziója abszolút tökéletes formát ölthessen – bár a zeneszerző 2024-ben letette a Routine lantját.
És félreértés ne essék: a Routine nem a fejlesztési pokoljárás miatt készült 13 évig. Az idővel Lunar Software-ré alakult fejlesztő alakulat 2013-14 között nem egészen három évre szüneteltette a játék fejlesztését, amihez 2017-ben tértek csak vissza. A játékot aztán a 2022-es Summer Games Festen jelentették be újra, most pedig biztos megjelenési dátumot is kapott december 4-gyel. Ami még jobb, hogy PC-re és Xbox One/Series-re egyenesen a Game Pass Ultimate kínálatába is megérkezik! Szomorú, de a PlayStation-konzolokat viszont elkerüli az ígéretes holdhorror.

 
				             
                         
             
             
             
             
             
             
            