A Valve Steam Deck kézikonzolja az utóbbi évek egyik legmeghatározóbb gamer kütyüje. A cég előtt is próbálkoztak már újgenerációs, handheld burkolatba megálmodott PC-kkel, ám azok árazásával, teljesítményével vagy támogatásával komoly problémák voltak. A Steam Deck azonban minden téren javított ezeken a szempontokon. Az árcédula kellemes, a teljesítmény is teljesen vállalható, miközben a szoftveres és hardveres támogatás is példás. Nem véletlen, hogy az első időszakban több hónapos várólistára kerültek a potenciális vásárlók, ahogy bizony az is árulkodó, hogy rengeteg nagy gyártó is kiadott azóta hasonló eszközt.
A Steam Deck egyik legnagyobb erénye a futtatott operációs rendszer. A többiekkel ellentétben a Steam Deck Arch Linux alapokra épül, rengeteg módosítással megfűszerezve. A megoldás a SteamOS nevet viseli, alapértelmezetten egy kézikonzolos felülettel találkozhatunk, ám ha valakinek arra van igénye, akkor teljesen asztali linuxos környezetben is bolyonghat az aprócska kijelzőn. A Valve teljes uralmat képez a rendszerfrissítések felett, így szinte minden hónapra jut valamilyen optimalizáció vagy éppen hasznos fejlesztés.
Évek óta kért funkciót kapott meg a Steam Deck

Manapság, amikor egy kisebb játék is több tíz GB-ot emészthet fel, bizony előfordulhat, hogy gyengébb internettel hosszú órákig tart egy-egy letöltés. A Steam Deck esetében eddig mindig teljesen aktív állapotban, indult csak el a letöltés, azaz a kijelzőnek és a rendszernek is folyamatosan ébernek kellett lennie a teljes folyamat során. Az elmúlt napokban megérkezett frissítés után azonban már élesedett egy alacsony fogyasztású, letöltési mód, melynek segítségével akkor is tölti a játékot a kütyü, ha nincs bekapcsolva a kijelzője. A letöltés végeztével (vagy 20%-os akkumulátor esetén) a kézikonzol automatikusan alvó állapotba helyezi magát, így nem kell félned attól, hogy teljesen nullára merül a készülék.
Természetesen a fenti fejlesztés minden Steam Deck felhasználónak hasznos lesz majd, ám az OLED kijelzős variáns tulajdonosai örülhetnek a legjobban. Az OLED kijelzőknél a statikus tartalmak továbbra is beéghetnek, a letöltési képernyő pedig pont egy ilyen felület. A felhasználók évek óta kérték már ezt, érthetetlen, hogy a Valve miért csak most engedélyezte ezt a módot.
