A Grammy-gála sokak fejében az egyik, ha nem a legnívósabb zenei díjátadója, amin jellemzően valóban a szakma legjobbjai kerülnek nemcsak díjazásra, de jelölésre is. Ez a 2025-ös Grammy-n nem jött össze teljesen maradéktalanul – és a videojátékos jelölteken túl nagyvonalúan eltekintünk minden mástól. Ugyanis már ezen az egy kategórián is hahotázhatunk nagyokat, mivelhogy csak annak a játéknak a zenei aláfestését felejtették ki belőle, ami nemcsak 2025, de úgy az elmúlt legalább 10 év legjobb játékélményét szolgáltatta.
Bizony, hogy a Clair Obscur: Expedition 33-ről van szó, aminek zenéje fölött olyan szinten siklott el a Grammy, hogy az már bohózat. Az öt jelöltből kettő mindössze DLC soundtrack – ami bár nem vesz el a remekükből semmit, de az alapjátékaikat már eleve jelölték a tavalyi gálán, míg az egyik játék eredetileg nem is idei, hanem 2024-es megjelenés. A már ennek fényében is nehezen komolyan vehető jelöltlista Austin Wintory zeneszerző posztjával válik kabarévá: a Sword of the Sea zenei anyagáért felelős idei Grammy-jelölt művész annyira abszurdnak tarja a Clair Obscur jelöletlenségét, hogy a közösségi médiában nemcsak külön felhívta erre a figyelmet, de azonnal fel is ajánlotta a saját helyét az Expedition 33, úgy Lorien Testard számára.
Lorien Testard több mint 150 csodálatos zenét szerzett az Expedition 33 mellé, amely nagy részét szimfonikusokkal rögzítették. A zenei aláfestés a játék és a történet szerves része, már-már szimbiotikus a kapcsolat: több ezer, több százezer videót készítettek tartalomgyártók csak arról a megdöbbenésükről, amikor egy-egy boss harcnál mennyire meglepte őket a felcsendülő aláfestő muzsika – élen az ikonikus Renoir harccal. Az Expedition 33 minden túlzás nélkül játékipari jelentőségű soundtracjét már csak az emeli négyzetre, hogy a francia zenetanárként dolgozó Lorien Testard korábban csak nagyon kicsi indie projektekhez írt kisebb számokat – míg az Expedition 33 vezető fejlesztője, Guillaume Broche véletlenül rá nem talált a SoundCloudon.
Azóta minden játéktörténelem: a Clair Obscur: Expedition 33 minden vitán felül az év legjobb játéka, aminek zenéjét a legtöbb, de inkább az összes videojátékos díjátadóján – egyelőre – minimum jelölték. Kivéve a Grammy-n, aminek 2026 február 1-ei eseményén olyan játékok soundtrackje közül választják ki a legjobbakat, mint a
- Avatar: Frontiers of Pandora – Secrets of the Spires DLC (szerezte: Pinar Toprak)
- Helldivers 2 (szerezte: Wilbert Roget)
- Indiana Jones And The Great Circle (szerezte: Gordy Haab)
- Star Wars Outlaws: Wild Card & A Pirate’s Fortune DLC (szerezte: Cody Matthew Johnson és Wilbert Roget)
- Sword of the Sea (szerezte: Austin Wintory)
Hát, ez például nem volt elég jó a Grammy-hez:
