A Logitech G tanulmánya szerint a Z generációs férfiak a kocsma helyett inkább úgy döntenek: online játékokat játszanak.
Minden generációnak megvan a maga kedvenc helye, ahol társasági életet él. Nálunk Magyarországon leginkább a bulihelyek, bárok, kocsmák jelentik a legnépszerűbb találkahelyeket, vagy legalábbis jelentették hosszú évtizedekig. Így alakultak ki például a törzshelyek, amiket valójában egyre ritkábbak. Ott aztán meg lehetett inni valamit és beszélgetni a barátokkal. De mivel az élet egyre nehezebb, a fiatalok más társasági életet keresnek, ami nem kerül feltétlenül pénzbe.
A világjárvány idején az online játékok sok fiatalnak lehetőséget nyújtottak arra, hogy társasági életet éljenek a virtuális világban. Ma már az online játékok sokkal vonzóbb alternatívát jelentenek a Z generáció számára, mint a kocsmába járás és az ivászat. Legalábbis ezt mondja egy tanulmány.
A Z generáció leteszi a poharat, és felveszi a kontrollert
A Logitech G által közzétett, az Antenna Insights független kutatócég által végzett új tanulmány drámai kulturális változást tárt fel: az ausztrál Z generációs fiúk (18–24 évesek) többsége (61%) ma már inkább az online játékokon keresztül tartja a kapcsolatot barátaival, mint hogy a helyi bárba menjen. A Logitech G tanulmánya, amiben több mint 1500 18–45 éves ausztrált kérdeztek meg, azt is feltárta, hogy a 18–24 éves válaszadók közel fele (49%) inkább a gamer estét részesíti előnyben a kocsmába járás helyett. Általánosabban véve ugyanez mondható el a 18–45 évesek egyharmadáról (34%) is.
Választásuk néhány oka a következő volt. A résztvevők 54%-a szerint a pénz volt a legfontosabb tényező, amiért inkább az online játékot választották barátaikkal, míg 42% szerint a kényelem miatt részesítették előnyben. Végül 47% sokkal pihentetőbbnek találta, mint egy zajos kocsmába menni.
Logikus, hogy a megfizethetőség ilyen fontos tényező, hiszen nem csak az italok ára emelkedik. Az autók üzemanyagköltségei és a tömegközlekedés díjai is emelkednek az inflációval. Elérkeztünk arra a pontra, ahol egyszerűbb és költséghatékonyabb otthon maradni, felmelegíteni a maradékot, és bekapcsolni a konzolt vagy PC-t.
A költségek csökkentése nem az egyetlen előnye ennek az egésznek. A tanulmány kimutatta, hogy azok, akik online játszanak a barátaikkal, több időt töltenek társaságban, mint azok, akik nem (pontosabban közel négy órával többet). Az is kiderült, hogy a játékosok 73%-a az online játékokra támaszkodik, hogy távol élő barátaival kapcsolatban maradjon és erős kapcsolatot tartson fenn velük.
Régen a játékot felesleges és káros időtöltésnek tartották, de manapság ez az egyik leginkább társasági tevékenység. Nem ülsz csendben egy sötét moziban, és nem kell hangos zene felett kiabálnod, hogy halljátok egymást. Az online játékok sokkal több időt adnak arra, hogy beszélgessetek, belső poénokat találjatok ki, és jobb társasági életet éljetek anélkül, hogy több pénzt költenétek.
