A Sony nemrég olyan szabadalmat nyújtott be, ami szó szerint játék közben cenzúrázza a PlayStation játékokat.
Egy új szabadalomból nemrég kiderült, hogy a Sony olyan technológián dolgozik, ami mesterséges intelligenciát használ a játékok valós idejű cenzúrázására, így az erőszakos jeleneteket pillanatok alatt gyermekbaráttá tudja alakítani. Sok játék, például a Fortnite vagy akár a Roblox is olyan lehetőségeket kínál, amivel csökkenthető az online töltött idő vagy a játékon belüli költés. De mi lenne, ha ténylegesen szerkeszthetnénk a képernyőn megjelenő tartalmat, hogy gyermekbaráttá tegyük? Pontosan ezen dolgozik a Sony, a Retro Handhelds által talált új szabadalom szerint.
A PlayStation AI technológiát használna, ami valós időben cenzúrázza a játékokat
A szabadalom alapján tényleg arról van szó, hogy egy AI techológia folyamatosan figyeli, hogy mi történik a képernyőn, és ha éppen szükség van rá, akkor megváltoztatja azt. Például egy különösen erőszakos jelenetből eltávolíthatja a vért, hogy kevésbé legyen szemléletes, vagy elmoshatná a borzalmas képeket. Még a párbeszédeket is elnémíthatná, hogy a gyerekek ne legyenek kitéve trágár vagy sértő szavaknak. Az ötlet szerint a szülők előre meghatározzák a szabályokat, hogy az AI biztosan azokat a tartalmakat cenzúrázza, amiket ők szeretnének. Tehát, ha mondjuk nem bánjuk, hogy a gyerek csúnya szavakat hall, de nem lenne jó, ha erőszakot látni, akkor úgy is be lehetne állítani.
Ez persze eltér a jelenlegi tartalomszűrő megoldásoktól, mivel azok általában a fejlesztők által beépített és előre meghatározott rendszerek. Ez azonban azonnal reagálna a képernyőn megjelenő tartalomra, és azt azonnal szerkesztené. Elméletileg ez azt is jelentené, hogy az erősen korhatáros játékokat is játszhatnák a fiatalabbak, ha az összes felnőtt tartalom automatikusan ki lenne szűrve. Képzeljünk el egy GTA-t fegyverek, vagy a Call of Duty-t vér nélkül.
Ez papíron remekül hangzik, bár azért felvet néhány kérdést is. Mennyire lenne következetes a megfelelő tartalmak jelölésében? Változtatna-e az új játékok korhatár-korlátozásain? A fejlesztők elfogadnák-e, hogy munkájukat olyan módon módosítsák, amit nem tudnak ellenőrizni? Csak az idő fogja megmondani, hogy ez a technológia valóban bekerül-e a jövőbeli PlayStation konzolokba, de ha a Sony ennyi erőfeszítést tett a szabadalmaztatására, akkor nyilván komolyan gondolja.
